Reperation af 'mørtel'-fuge i badeværelse

Hej!

Som i kan se på billederne herunder, er der gået lidt hul i fugen, der forbinder fliserne (stift-mosaik) med dørkarmen på badeværelset. Materialet på fugen er det samme som mellem fliserne.

Det vil jeg selvfølgelig gerne prøve at få fixet. Spurgte i et byggemarked og blev anbefalet puds-mørtel - det viste sig desværre at være for groft i udseendet (første billede). Det skulle gerne ligne andet billede.

Kunne i komme med et bedre bud på hvilket materiale jeg mon skal have fat på?

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror da jeg ville foretrække at fuge med en silikone-fuge i et sådant tilfælde. De fåes i flere forskellige nuancer.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jow, helt enig i udgangspunktet og der er også brugt silikonefuge på resten af badeværelset. Men lige op mod dørkarmen, er der et vist stykke fra fliserne til karmen ift. hvis det skulle være med silikonefuge.. og så er der i forvejen brugt en mørtel-fuge..

/Moriarty
Der er bare det, ikke uvæsentlige, at dørtrinnet kan give sig, når i træder på det. Det kan en mørtelfuge ikke holde til, hvorimod en silikonefuge kan.

At der før er brugt mørtelfuge er jo ikke ensbetydende med at det er det bedste at bruge.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Her er lige hvad jeg ville gøre:

1. Fjerne det gamle mørtel som sider under dørspark/karm.

2. Fjerne den gamle maling fra dørspark/karm.

3. Give dørspark 1. gang maling som evt. kunne have en træbeskyttelse.

4. Klodese dørspark op så den ikke kan give sig når man træder på den.

5. Fuge under dørspark med gummifuge som kan overmales.

6. Male dørspark 2. gang.

Så er du sikker på at få et pænt resultat og en fuge som ikke knækker, smuldre eller kan suge vand som går videre i dørspark.

Blot min måde.
Kermit_369 -> Ja, det har du jo egentligt helt ret i.

Albundy -> Mange tak - det virker helt sikkert som den rigtige måde at gribe det an på.

Begge -> Hvis jeg nu alligevel, i første omgang ihverfald, skulle forsøge med noget fugemørtel, har i så et bud på typen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også