Blæserhjul/startkrans bliver ramt

Hej. Jeg har haft mit variator dæksel taget af. Og mit starter drev faldt ud. jeg har sat starter drevet tilbage, og den kørte fint i noget tid, men så pludselig begyndte det at rasle dernede fra, og så gik den ud. Og når jeg starter den nu, rasler den bare lidt og så går den ud. Som i kan se på billederne så bliver blæserhjulet ramt, men ved ikke helt hvad det kan være. Havde kigget lidt på dette link http://www.scootergrisen.dk/scooter...erdrev.php hvor han snakker om at hans ring engang faldt ud, men forstår ikke helt hvor den ring skal sidde. Er ny til det her, så har bare lagt en del billeder så i kan se.
Håber i kan hjælpe. på forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det hele ser da tørt ud.
hvor er starterdrevet.!

dette "hul" ved startkrandsen det ser da noget misserablet ud.
på grund at manglende smørelse.!!!

en ny "blæserhjul" skal der til.?
Det er din kickstarter havlmåne der er kommet for langt frem i skjoldet. Det er fjederen der presser det ud, for som du kan se er fjederen helt forskudt fra halvmånens centrum. Du skal tjekke om låseringen sidder som skal i den reces der er lavet i halvmånensakslen. Det gør den garanteret ikke og pga fjederen nu sidder i klemme mellem skjoldets aluminium og halvmånen kan du ikke trykke halvmånen tilbage i skjoldet.

Jeg kan se på billederne at det er en Peugeot scooter.

Du bør alligevel pille akslen helt ud og rengøre den og give den nyt fedt. Det tager 10 min for en prof at pille asklen ud og samle det igen. Det er fjederen skal kommer til at drille dig meget når du skal have den i igen og har du ikke lige taget på det så få en proof til det og kig over skulderen.

Du kan nemt samle det uden starterdrevet. Den har kun noget med selvstarten at gøre. Men det er ikke der problemet ligger, det er i den fjeder og halvmåneaksel, eller låsering der er mangler eller er hoppen ud af sit spor på ydersiden af skjoldet.
Jeg tror også det er fordi fjederen ikke sidder helt som den skal.
Den sidder ikke helt i midten hvis du ser på billedet her.

Det er sikkert fordi du har sat fjederen på halvmånen før halvmånen er presset helt ind.
Så hvis du tager fjederen af halvmånen og presser halvmånen helt ind og sætter skive, klips og kickstarterarmen på først og derefter fjederen så skulle det være fint igen.

Du kan se enden af fjederen er slidt og det passer til mærkerne på blæserhjulet så den har ramt der.
Hej. Jep det lige nettop det der var problemet..Tak for at tage dig tid til at svare
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis