Trække kabel til kabeltv

Hej.

Jeg har haft en tømrer gående, der har efterisoleret mine vægge indvendigt. Han har under dette stykke arbejde, fjernet den dåse der forsyner huset med kabeltv fra stofa.
Udvendigt hænger der en boks, hvor der hænger et stykke antennekabel eller lignende, der går ind i huset, der hvor boksen var før. Nu skal jeg så have trukket et nyt, er det noget man kan gå i kast med selv, eller skal stofa forbi og lave det?
Skal lige siges, at jeg selv har trukket telefonstik ind i huset fra den boks der sidder udvendigt, så hvis sværhedsgraden er i den dur burde det kunne lade sig gøre?
Hvis det er tilfældet, hvilket slags kabel skal jeg så bruge, og er der andet jeg skal vide?

På forhånd tak for hjælpen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det syntes jeg da du skulle "tørre af" på Tømren, altså må han betale for at stofa kommer og retter det han har ødelagt.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af akselj på 15 nov 2010 16:19
Det kan vel ikke være tømrerens problem, han kan ikke efterisolere indvendig uden at fjerne antennedåsen.

Nej muligvis ikke, men jeg kan heller ikke som mure bare pudse og sidde fliser over en stik kontakt. Sådan fungere det altså ikke.

Tømren burde have sagt det til bygherre, og bedt ham flytte stikket.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis