3 år gammel køleskab køler ikke

Hej
Jeg har virkelig brug for hjælp, vores forholdsvis nye AEG Electrolux Santo 72345-ka på lidt over 3 år køler ikke mere, dog køre kompressoren i intervaller.
 
Vi oplevede problemet for ca. ½ år siden hvor den ikke ville køle, vi fik hurtigt lånt et køleskab og kørte med den weekenden over. Vi havde faktisk besluttet os for at købe en ny, men ville lige for en sidste gang prøve at om se den ville køle, hvilket den så gjorde og har gjort i ca. ½ år.
 
Her til morgen oplever vi nøjagtig samme problem, vi har haft køleskabet ud og den leaker ikke væske, køleribberne virker til at være en smule over stue temp, den har fin luft cirkulation. Denne model har en blæser i toppen i køleskabet som plejer at køre når døren er lukket. Vi har fundet ud af når den ikke køre køler køleskabet ikke, kan det være blæseren der er noget galt med, køleskabet koster mellem 8-9k. vi har prøvet at slukke og tænde den, men den køler stadig ikke.

Jeg vil være lidt træt af at købe en ny da den ikke er ret gammel, men kan det betale sig at få en til at kikke på den? Jeg håber der er nogen som kan hjælpe med nogle gode fif eller ved hvad der er galt.

På forhånd tak

MVH
Heinrich
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja til den pris du har givet for det kan det godt betale sig at lade en fagmand komme og ordne det. Nu ved jeg ikke lige med det mærke, men almindeligvis skal blæseren kun kører et minuts tid efter du har lukket døren, men selvfølgelig kan der være forskel på dette. Hvor ofte afrimer du skabet, det kan godt være fabrikanten siger at det gør skabet selv, men jeg har erfaring for at det køler bedre når det får lov at hvile kompressoren = afrimning en times til om måneden.

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværkeren

Tak for dit svar, jeg har aldrig prøvet at slukke køleskabet i længere tid, så det vil gøre fremover. Det kan være jeg får liv i dyret efter den har været slukket i en dags tid, det håber jeg lidt.
Skal man vælge en tekniker fra Electrolux eller vil en lokal kunne gøre det ligså godt, hvis jeg vælger at få en fagmand til at kikke på den?

Mvh
Heinrich
Lad du bare den lokale kigge på det, den anden er hvis for dyr i "drift"
Hej,

Ring til Electrolux -de har stumperne og æ´know how..

Og de koster altså heller ikke så meget mere end den "lokale" - og hellere få en fagmand en time end den anden som skal komme flere gange og ikke har stumper og viden med..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej

Jeg har været på Seminar de 2 sidste dage, så har desværre ikke haft mulighed for at svare jer.
Men efter vi slukkede køleskabet i ca. 1 døgn begyndte blæseren at køre og derved køle igen. Men det var en kort fornøjelse for dagen efter var den igen stoppet med at køle.

Hvis jeg mærker kølebribberne bag blæseren er de en del kolde, og jeg kan til tider høre væske risle når den forsøger at køle.
Det virker til at blæseren i køleskabet køre hele tiden når døren er lukket og temperaturen er for høj i køleskabet.
Men jeg tror desværre jeg er kommet så langt at jeg må ringe efter en fagmand, hvem det bliver er jeg ikke helt sikker på endnu.

Mvh
Heinrich
Har samme problem med samme model - 5 år gammel.
En kølemontør konstaterede, at køleskabet lækkede gas. Fik efterfyldt gas, hvorefter skabet kølede igen. Dog kun et halvt års tid. Har fået efterfydt 2 gange i alt.
En flaske med gas koster mindst 500,- og der er gas til 2 - 3 gange.
Kan ikke laves selv.Skal udføres af montør.
Ikke en langtidsholdbar løsning. Vil blive ved at lække gas.
Er selv rystet over, at et så dyrt køleskab ikke holder længere.
Skal ikke have AEG igen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis