udskiftning af bjælke på tagudhæng

hejsa,
jeg er ny bruger herinde og har lige et spørgsmål.
Er der nogen der ved hvad det vil koste at skifte en bjælke på tagudhænget?
Den der sidder der nu er ved at knække.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hanne.
Og velkommen på LDS.
Nu er det et lidt kryptisk spørgsmål du stiller, da det jo er et spørsmål om hvad den bjælke bære og om den er gennemgående over etagen / loftet. Det kan lade sig gøre at monterer et par lasker på siderne af bjælken som en NØD løsning, er det hele bjælken kan det godt blive en halvdyr afærer.
Nu ved jeg at en af dem der virkelig er kompetent på området er udearbejdende for tiden, men måske ser han aligevel mit svar til dig.

V.h.  Håndværkeren
hejsa og tak for svar,

Bjælken sidder for enden af huset. Uha, det er lidt svært at forklare, synes jeg.
den er ved at knække i det yderste af den så den skal skiftes inden for en overkommelig tid..
Prøver at vedhæfte et billed af porblemet
Hej Hanne,
Hvis det er udhængsspæret du mener og det kun er i den ene side af tagfladen det skal skiftes, vil jeg skyde på at det kan laves uden at tage tag- sten eller plader af.
En dag for en tømrersvend og lærling, færdigmalet incl. rejsning af stillads og kørsel plus materialer, burde være RIGELIGT.

Men prøv lige at tjekke om kippen ikke "drypper" lidt ude i gavlenderne. Mange gamle udhængsspær har en dum vane med at begynde at hænge lidt med tiden.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis