Golf 2 gti 16v

Hej med jer..

Nu kommer vinteren og min golf død når den ser regn eller sne..

Har prøvet med fugtfjerner men uden held hvad gør jeg pt.??

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vaske motor og ledningerne. og så få det tørret igennem før du giver silicone.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

okay hmm.. Er det kun ledningerne som skal havde silicone eller hele motoren???

okay hmm.. Er det kun ledningerne som skal havde silicone eller hele motoren???

Det kan jo desværre være mange forskellige steder den kortslutter. Men alt fra tændrør og rundt om og til batteri.. men især hvor strøm kan løbe.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis det er en bil, der repræsenterer en nogenlunde værdi og har et længere liv foran sig, kunne du jo investere i et sæt nye, tændkabler af rigtig god kvalitet, et sæt nye korrekte tændrør og hvis det findes på en sådan vogn, et nyt strømfordelerdæksel af god kvalitet.
Afslutningsvist kan det hele sprøjtes over med REN silicone uden forskellige smarte fedtstoffer,
En sådan investering har givet mange bilejere et bedre og lykkeligere liv!
Hvis du så vil gå fuldstændig grassat, kunne du måle på din akkumulator, hvor meget spænding der er på den en morgenstund, før du starter, og efterfølgende måle spændingen med motoren i gang, med lidt hurtig tomgang.
Men det gør ikke sig selv!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Hej

Har lige lyst til at kommentere dette.
Det bedste du kan gøre er som ovenfor - køb nye tændkabler og fordeler dæksel - MEN sprøjt absolut IKKE noget som helst på dine kabler - det vil blot klistre støv på kablerne og i støvet sætter der sig oljedampe og andre ting og så har du problemet igen.
Nye kabler og dæksel - hold det hele pinligt rent - vask eller tør med sprit eller benzin efter det hele er afmonteret fra bilen - lad det tørre en halv time og monter så det hele igen.
Så har du det optimale tændingsanlæg hele tiden !!

Hilsen fra en der haft 3 Morris Mascotter og en Morris Marina med tændingssystem lige bag kølergitter.

Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
polo, så skulle du ha ønsket dig til jul, det lille ekstraudstyr til mascotten: En plastkappe, der dækkede strømfordeleren. Hvordan gjorde du batterikablet rent? Det er 3 meter langt

Hej Uldal

Den plastic kappe du omtaler virkede bedst som skidt og fugtsamler med deraf følgende dårlig tænding.
Det bedste var et nyt fordelerdæksel og nye kabler hvor man så tog silicone masse og fyldte i hullerne mens man monterede de nye kabler - samtidig fandtes der nogle gummi dutter der passede mellem tændrør og hætter så det også var tæt - så kunne det hele tåle vand  -  Hvor får du den ide med batterikablet, det har jeg ikke skrevet at man skal rengøre !

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
polo, undskyld det med kablet, jeg kunne ikke læse uden briller. Meget sjov var der jo også med den lille kølerslange bagpå toppen og SU karb. der skulle have et dask på klokken en gang imellem. Jeg kan huske de første 850'ere, kunne man give fuld hjuludslag og starte med håndsving gennem inderskærmen. Plastkappen var vist også noget nær en komplet hovsa-løsning. Og en del benzintilførsler stoppede på nye vogne, fordi man havde glemt at spule tanken på fabrikken, efter sandblæsning indvendig. Nye gummikryds med faste mellemrum til de "vilde", man bliver helt nostagisk.

Det er rigtigt, at "plastposemodellen" omkring strømfordeleren ikke var meget bevendt.
Men min Clubman havde nu en bred afdækning fremstillet af noget stift plastplade foran tændrørsledningerne. Fastholdt af to "drejeclips".
Det fungerede.

Nostalgi er godt.
Men jeg ville nødig skifte tilbage igen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis