Maghoni møbler

Jeg har fået rode mig ud i at købe et sæt Maghoni møbler til uden for.
Jeg har købt dem brugt og de har ikke fået nået olie eller nået i de 3 år folken har haft dem.
Jeg købte dem for at ha nået og rode med ude i mit værksted her i vinter.
De er helt grå men ellers er de helt ok.
Min ide var at damprenser dem på fuld hammer lad dem tørre også give dem et par lag olie men det siger min kone man ikke må.
Kunne man muligvis slibe dem med nået fint fint sandpapir så de bliver helt glatte før man giver dem olie ?? .
Jeg er lidt i 7 sind og håber på lidt hjælp herinde så alle ider er velkommen .

PS: hos mig komme havemøbler naturligvis ind for vinter
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg er ikke sikker på at damprensning er sagen. Det er vel med til åbne træet og affedte det for de naturlige olier, der netop er med til på en naturlig måde at sikre træet en land holdbarhed.

Jeg ville nok vælge en enten en eller to komponent trærens (se behandlingsmetode på link). Når træet er tørt vil fibrene have rejst sig i overfladen, og så er det tid til en tur med det fine sandpapir. Herefter skal det så have ædeltræsolie, og hvis du gør det hen over vinteren har du tid til at give olien i tynde lag, lade det tørre og herefter give et lag igen osv så længe træet suger.

Hvis de vedligeholdes med en oliefugtet klud forår og en gang eller to i løbet af udesæsonen, og kommer under tag om vinteren som du skriver, vil du have flotte møbler i mange år.

PS, du kan også finde LDS opskrifter på trærens her på LDS.

nu skal de ind og stå i min garage 14 dages tid til de er helt tøre, så få de en omgang med en korn 100 også ædeltræsolie, gætter på 3 4 lag.
Jeg vil give dem 1 lag lad det tøre i 20 30 min så tøredem af og lad dem stå et par dage så sliber jeg lige med en korn 180 inden de få næste lag
Lad os endelig se det færdige resultat

Jeg skal selv på jagt efter billige brugte træmøbler til foråret, så det er godt med gode råd..
jeg køre salt om vinter så jeg har ikke den store fritid lige nu men skal nok lave en update nå jeg laver nået mere
Så blev de færdig langt om længe.
Det blev så 2 uger efter vi hade fået et helt nyt sæt i gave hmm

Nå men i skal ikke snydes og til sidst kom de til at se sådan her ud, men sikker et arbejdet med at slibe dem ned
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis