Hvor lige vægge?

Hej

Er pt. igang med renovering af badeværelse. Gipsvægge er sat op og spartlet. Det var meget svært at få skruerne helt "i bund" og de lå ikke helt plant med gipsen, og derfor er alle væggene fuldspartlet. Det har skam taget sin tid!!! Jeg har nok spartlet og slebet de først 8 gange, men nu er væggene fuldstændig glatte og meget lige (vater og lod) - tror jeg... Jeg har kørt min hånd over væggene mange, mange gange, og mærker umiddelbart ingen ujævnheder, jeg har kørt med 1m langt vaterpas og umiddelbart er der ikke til at lunker heller. Hvordan kan jeg ellers sikre mig, at væggene er fine nok, og klar til filt?

Vi har bygget en brusevæg, og sat udvendige hjørner på. Det har naturligvis givet en "skævhed" på væggen, efter den er spartlet ud. Jeg har virkelig forsøgt, at udjævne denne ujænvhed, men synes det er meget svært. Der er en lille niveauforeskel på et par millimeter (som om væggen er dybere midtpå). Uanset hvor meget jeg spartler, synes jeg ikke jeg kan komme denne ujævnhed til livs, til trods for at jeg bruger ret bred sparel.

Der skal fliser op i kabinen - 20x45 cm. Bliver denne ujævnhed automatisk udjævnet af fliseklæben og fliserne? Eller må jeg kæmpe videre i mit projekt?

Og jeg i øvrigt den eneste lds'er der er nødt til at bruge så lang tid på spartling, for at få en pæn væg?

Hilsen
GLN
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah....

Da vi lavede nyt køkken for 5 år siden spartlede jeg vægge i en uge - en pro. kunne nok have gjort det hurtigere  Slibe og så spartle hver dag - ialt 6 gange - men så var væggene også jævne nok til miljøvæv.

1 mm eller 3 skal nok blive udjævnet når du sætter fliser op.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, fliseklæber skal nok udjævne den smule.

Men ja, det tager sindsygt langt tid at spartle og slibe, derfor de fleste vælger en prof. til at lave det, da man nemt kan kører død i det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det ved du selvfølgeligt....... men husk at gøre din brusekabine vandtæt med noget gummistads ( husker ikke hvad det hedder ) før du sætter fliser op

Jeg fik en pro. til at gøre det da vi lavede badeværelse om - jeg var ikke sikker på mine egne kompetencerr lige der

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for hurtige svar...

Jamen så skulle den ged være barberet!
Jeg indstiller herved spartlingen, klapper mig selv på skulderen over det gode resultat og går i krig med vådrumsmembranen.

Nu venter så det lidt sjovere arbejde hvor man (forhåbendlig) lidt hurtigere kan se nogle resultater.

Nok kan arbejde som lds'er indimellem være lidt surt og trivielt, men til gengæld tror jeg, man nyder det færdige resultat dobbelt så meget - især når man har slidt ekstra hårdt i det!!!



/gitte
Korrekt, glæden er større ved arbejde man selv har udført..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også