stik på ny el-vådrums-radiator

Hej el-eksperter

Jeg har fjernet en gammel el-radiator i mit sommerhus badeværelse. Ledningen var fast monteret incl. jord i en tragtformet roset i væggen.
Rosetten i væggen har jeg lavet om til en stikkontakt med jord.
Den nye radiator har en stump ledning med styreleder (brun) og to stk. fase (blå og sort). Mit spørgsmål er hvordan jeg får monteret et stik? Skal jeg bare undlade at bruge den sorte?
Den nye radiator er til 230V og dobbelt isoleret.

Pia
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke et diagram eller en beskrivelse af funkionen for din styreledning - er det til natsænkning og i såfald, skal den være spænding på ledningen eller ej, for at aktiver natsinkningen... evt et billede af et diagram.
Hvis din nye radiator er til 230V er den sorte og den blå fase og nul - ikke to faser. Om du skal bruge den brune er svært at sige uden diagram - men der er vel en termostat indbygget.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Radiatoren er med termostat

OK.

Du behøver ikke bruge den brune.

Du kan montere et ur, der sænker temperaturen 5 gr. når der er spænding på den brune ( natsænkning )

Synes iøvrigt at det er underligt at der ikke er en beskyttelsesleder - men OK - det er nok fordi den er dobbeltisoleret.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Rigtig mange tak for hjælpen
Nu der er kommet forklaringer, kan jeg godt se symbolikken i den medfølgende vejledning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis