Støbe/forme solid overdel

Hejsa.

Jeg søger en måde at få en overdel i tyndt plast til at blive solid.

det drejer sig om overdelen til en 1/32 DREAMSLOTCAR beregnet til at køre på racerbane men den orginale "krop" er for blød og da man havner på gulvet er den sårbar.

Håber på nogle gode forslag.

dan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da sjældent, at nogen ønsker at gøre sin slotcar tungere :-)

Jeg tror at næsten lige meget hvordan du forstærker din bil, så vil det bløde karros være at foretrække. Bliver det for hårdt, så knækker det i stedet for at være eftergivent.

Jeg tænkte to mulige løsninger:

1. Slibning af indersiden af karrossen og påfør nogle lag 2 komponentlim.
2. Lim nogle forstærkninger af plast eller lign. ind på bagsiden af karossen.

Mvh.

René

Kører du konkurrence så er der vidst også nogle regler for hvordan man må tweeke sin slotcar.

Mvh.

René

Takker for svar.

nu ligger landet sådan at i den klub jeg kører i er alt tiladt...

dvs kraftige magnetter samt hurtige motorer.

Så når bilen ryger en tur på gulvet så går overdelen i stykker

se bilede.

men vil prøve
at tilføje noget lim som du beskrev det og se om det hjælper.

takker for hjælp.

Dan
Nu ved jeg ikke hvor tyk sådan en "cabine" må være, for ellers var det da oplagt at støbe den i læresgaze forstærke Latex. Så kan du drøne den i gulvet lige så tit du skulle have lyst. Men for at få stivhed nok i Latexen skal den være mindst 8 mm. tyk.
Du bruger en forkert type kunststof.
Skift til polycarbonat (Lexan), det er det som RC-bilerne bruger, det knækker ikke.

MvH,

Bent.
Annonce
Vacuuform og så laver du så mange du skal bruge Går den itu så skifter du bare !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

takker for svar!!

Ville lige høre ang lexan?.

Hvordan bukker man det?
og vil man kunne bukke det pænt?

et andet spørgsmål: vacuform hvad er det og hvor henne kan man købe/lave en 
sådan ting?

Fedt med de svar og muligheder 
takker.
http://www.youtube.com/watch?v=hGBRiYhxRTM&feature=related
Vacuuform er en nem og god process til at fremsille simple plastic emner, jeg vil faktisk næsten sætte penge på at det gennemsigtige kaross som du har på billedet er vacuuformet ! Der var faktisk engang i 60erne hvor man kunne købe sådan en vacuuformer som legetøj i USA.... jeg er bare født for sent Den hedder vac-u-form
http://www.spookshows.com/toys/vacuform/vacuform.htm
Men søg på vacuuform på google så kommer der meget op og youtube har også en del !
En ekstra bonus er at du ikke kun er nød til at reproducere dine eksisterende karosser men du kan nemt lave en skabelon til at nyt og sejt kaross
Den eneste grund til at jeg ikke har fået lavet en vacuuformer endnu er tidsmangel, men nu er jeg blevet færdig med mit værksted, så med lidt held laver jeg en i løbet af vinteren.

Som en kuriøsitet kan det nævnes at stormtroppernes uniform er lavet med en vacuuformer. Der findes også sider på hvordan man laver en perfekt uniform

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis