Harpun - kuglefræse jern

Hej selvlavere.
Jeg prøver mig på dette forum som ny bruger.
Jeg sidder fast i et selvbygger projekt, jeg er ved at lave min egen harpun. Det er ikke min første harpun, men det er helt klart mit mest ambitiøse projekt til dato. Jeg har valgt nogle teknikker jeg ikke har prøvet før, heriblandt min "spydgang".
Det er meningen at jeg skal have fræset sporet til spyddet ud som set på vedhæftede billede.
Mit problem er imidlertid at jeg ikke kan finde det "kugle fræsejern" jeg skal bruge. Jeg har det amerikanske mål på de dimmentioner det skal have: Disse er 11/32".

Kan nogle give mig en omregningsnøgle til de danske standarter? og ved i hvor man kan købe et sådan fræsejern? Danske eller udenlandske sider.

Vh Søren
Hej selvlavere. Jeg prøver mig på dette forum som... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror jeg har fundet det. Men det bliver bare halvdyrt for fræsejern og konverter. Men tak for alle svarene, jeg syntes det er en tilfredsstillende besvarelse.

http://www.toolshopdirect.co.uk/item.php/store//c1/137/c2/2050/sn/193179-5
Har du overvejet at købe en harpun istedet ?
en harpun hvor man spænder en "elastik" fås fra 300kr og en til trykluft fra 650kr.
LINK

Jacob
Jeg har flere købte harpuner, problemet med de købte harpuner er at de ikke er hjemmelavet!

Der er en charme i at hente mad, som man selv har skudt i havet, med en harpun du selv har bygget, og ved hvordan virker!

Desuden koster en harpun i træ, som er dem der ligger bedst i vandet, over 3.000 kroner - hvilket er omkring 2200 over det man selv kan lave den for.

Jacob, jeg håber det var svar nok.

Vh Søren
Hej Søren.

Fræseren du skal bruge hedder en lolllipop fræser.
Jeg ville ringe til Værktøjs service Aalborg Aps. 98 16 28 88. De kan slibe en til dig, på nøjagtig det mål du skal bruge.
Vi bruger dem på arbejde. Kanon service.
Hvis du skal have lavet noget maskinbearbejdning af metal dele, kan jeg godt hjælpe dig.

Kasper.
Det lyder da rigtig spændende. Jeg har overvejet at lave en laser skåret aftrækker mekanisme, det skulle være nogenlunde lige til hvis man har tegningerne. Jeg skal nok lige vende tilbage hvis det bliver aktuelt. Tak for interessen!

Nu har jeg bestilt dette jern, så finder jeg en omformer der går fra 6-8 mm greb.
http://www.axminster.co.uk/axcalibe...rod808115/
Vh Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis