Prøvningsattest Scan 46 brændeovn

Hej,

Jeg har lige anskaffet mig sådan en ovn (Scan 46) billigt, hvilket vil sige jeg mangler prøvningsattesten. Den står på miljøstyrrelsens liste over godkendte ovne, men jeg kan ikke finde attesten nogen steder. Er der nogen af jer der har en sådan? Jeg ved man kan få den, har talt med Scan og de siger den er lavet, men jeg skal kontakte en forhandler. Når jeg så gør det, så vil de ikke hjælpe med at skaffe den. På trods af de har dem, siger Scan selv.

Håber I kan hjælpe,

Hilsen Jeppe Dahl

Venlig hilsen

Jeppe Dahl Larsen

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at Google spørgsmålet, ellers se hos Jyds Teknologisk Institut det er som regel dem der står for godkendelserne.

V.h.  Håndværkeren
Hej!

Tak for dit svar,

Ja, jeg har prøvet begge, men uden held desværre. Så må se hvad jeg så lige gør, men utroligt man ikke kan finde til den ene model.

Jeppe

Venlig hilsen

Jeppe Dahl Larsen

har du prøvet at få fat i attesten der hvor du har købt brændeoven.!
Jamen, jeg har købt brændeovnen brugt, da det var rigtig billigt. Så jeg kan ikke lige gå hen til dem, da de ikke har den. Men skorstensfejeren kommer imorgen og godkender den. Nu er den i hvert fald sat op.

Så nu skal man lige lære at bruge sådan én, :-)

Venlig hilsen

Jeppe Dahl Larsen

Skrevet af hans2.hansen på 14 nov 2010 16:10
har du prøvet at få fat i attesten der hvor du har købt brændeoven.!

Se nu er der jo Brændeovns forhandlere der efterlader sådant matriale i ovnrummet !
Og mon ikke første ejer så har tænkt, aha ! der er endda papir til første optændning
Annonce
Skrevet af Jeppe Dahl på 14 nov 2010 18:00
Jamen, jeg har købt brændeovnen brugt, da det var rigtig billigt. Så jeg kan ikke lige gå hen til dem, da de ikke har den. Men skorstensfejeren kommer imorgen og godkender den. Nu er den i hvert fald sat op.

Så nu skal man lige lære at bruge sådan én, :-)

Jamen det er da nemt, den varmer aller bedst hvis du mogger et gammelt bildæk der ind
Ha ha, ja det er godt med dig :-) Smider sku et gammelt dæk ind så, så er jeg også fri for det

Det er sku lidt træls, for der er rigtig mange firmaer som har dem på deres hjemme sider, og har også fundet til flere forskellige Scan Ovne, men ikke lige den her model. :-(

Venlig hilsen

Jeppe Dahl Larsen

Skrevet af Jeppe Dahl på 14 nov 2010 18:16
Ha ha, ja det er godt med dig :-) Smider sku et gammelt dæk ind så, så er jeg også fri for det

Det er sku lidt træls, for der er rigtig mange firmaer som har dem på deres hjemme sider, og har også fundet til flere forskellige Scan Ovne, men ikke lige den her model. :-(

Det væsentligste er at den er CE mærket ( skulle gerne sidde bag på ovnen ) Ellers får du nok problemer med godkendelsen
Der står noget mærke bagpå bla. DS. Men skorstensfejeren har allerede godkendt ovnen, han skal bare se opstillingen også.

Venlig hilsen

Jeppe Dahl Larsen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis