INDUKTIONSKOGEPLADER

Jeg har kogeplader med induktion. Mit problem er at jeg ikke kan bruge Fingertouch når jeg skal tænde og ændre temperatur. Jeg kan få det til at virke når jeg tager et viskestykke mellem fingeren og kogepladen. Hvad er der galt? Min hustru har lidt det samme problem, men slet ikke i samme grad.

Hvad fanden er der galt? Er det mine fingre eller hvad?

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at lægge fingeren let på knappen, i stedet for at "trykke"

/cs

Både fingre og pladen skal være tørre, og tryk kun let.
Lader du fingeren hvile let i par sekunder kommer det som regel, selv med lidt våde, kolde fingre.
Jeg var ved at blive idiot af det, indtil jeg fandt tricket!

Med venlig hilsen
ktm

vær også opmærksom på om der der er spildt vand. Vores, et Bosch, går i baglås, hvis der er vand mellem en knap og metalkanten. Det tog også lidt tid at greje.
Hej MUFI.

Jeg ser to muligheder....

Den ene er at de andre har ret. Altså at knapperne virker bedst/kun når de er tørre og fingeren med....

Den anden med at konen kun har mindre problemer med det... ja det må jo betyde at hun har bedre mulighed for at styre temperaturen og dermed vundet køkken tjansen :-)

Good weekend :-) Njord

MVH Njord
Stof til eftertanke, Njord.
Min kone har også lettere ved at betjene denne komfurplade, med sine mindre fingre, end jeg ofte har.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Tak for gode råd.
Intet virker. En tør ren plade ændre intet, og der er ingen metalkant på den. Det er en Gram med facetsleben kanter. Ret lækkert ellers.

Hustruen har faktisk overtaget køkkenet, da hun ikke mente at jeg havde noget at gøre der. Jeg er der kun en gang imellem når vi eksempelvis skal have julemad og den slags, eller når hun er træt.

Har vi ellers nogle gode ideer til en løsning? Det er et irritationsmoment i særklasse..

GRAM, skriver du.
Det er vores også. Det kunne tyde på, at den er særlig bøvlet at betjene, men det lykkes efterhånden ret godt for mig, selv om mine grabber er i overstørelse.

Men kun, hvis mine fingre er absolut tørre og helst varme. Prøv stille og roligt blot lige at lægge "blommen" af fingeren løst på kontaktpunktet.
Husk at tastaturet må ikke være låst!!!

Så kan du vel heller ikke stille timerværket? Min kone har lavet en lille gul seddel, der hænger på emhætten, hvor "opskriften" står skrevet op i punkter.
Alligevel glipper det jævnligt for mig alligevel.

Med venlig hilsen
ktm

Ja... Så har jeg prøvet dine ellers udmærkede råd... Det virker ikke her. Har du haft kontakt til Gram omkring problemet? Det kan jo være jeg skal prøve at tage en kontakt til dem, evt. med et link til denne tråd. Ved du hvordan det rent teknisk fungerer med fingertouch?

Nej, fordi min kone aldrig har haft problemer. Derfor troede jeg at det var mig, der er vanskabt.
Men det irriterer mig dagligt, at jeg skal være så omhyggelig, og har seriøst overvejet at installere den gamle, halvdefekte ude i bryggerset, til når jeg skal bruge kogepladen.
Nej jeg har ingen forstand på teknikken i de trykdimser, men min gamle Thermor unduktionsplade havde samme trykdimser, men voldte aldrig problemer. Det kunne tyde på, at Gram er særlig kunstig.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg har en siemens.
Her kan det hele svømme i vand og der er ingen problemer

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind