Generator overlader

Hjælp! Jeg har lige købt nyt batteri, fordi det gamle var faldet sammen. Jeg har en tester i cigar tænderen, og den viser at generatoren over lader (Overcharge). Hvad kan være grunden til den gør det? Kan det være kullene eller hvad? Hjælp!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er relæet i din generator, der er i udu. Det er formentlig også derfor din akku er styrtet, eller medvirkende til det.
Men formentlig har du flot skarpt lys i lygterne
Få nu målt rigtigt på systemet, før du skrider til nogen reparation. Der er jo ingen garanti for, at dit måleinstrument er helt præcist.

Med venlig hilsen
ktm

 

Okay, jeg har haft multimeter på +pol og -pol, og når bilen kører igang, er den på ca 13.94 volt. Når jeg så slukker bilen, batteriet på 12.90 volt. Er det normalt, eller? Jeg er nemlig bager, og er ikke glad for at køre om natten, hvis strømmen pludeselig går helt. Hvis det er relæet i generatoren, er det så noget der kan skiftes, eller skal hele generatoren skiftes. Og sidder relæet placeret på selve generatoren?
Dine tal ser normale ud.. og hvis du heller ikke skal skifte pærer oftere end andre så viser det jo også at den ikke overlader.
Et helt nyt batteri kan falde sammen, så er det ikke så gammelt og du har kvittering så byt det..
Undskyld udtrykket, men sådan en Thansen dims i lighterstikket tror jeg ikke på...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Okay mange tak. Jeg tager lige et ekstra batteri med i bilen den næste uges tid, for at være sikker. Men er glad for hjælpen.
Smid den tester ud.

Ved ladning af blyakkuer regner man med 14,4 V ladespænding.
ok. Hvordan tester jeg spændingen. er det noget med jeg skal tage den ene pol af og så sætte multimeter på?
du sætter bare testeren på bateripolerne mens motoren køre , du skal ikke agmontere noget
Okay tak. Jeg har målt og den viser 13.86 volt. Men pludselig efter jeg har kørt et stykke tid, slog generatoren fra tror jeg, for der viste den 12. 16 volt mens motoren var igang, er det normalt?
Ja, hvis motoren går i langsom tomgang.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis