Fodpanel

Hej Alle

Jeg er i gang med den store omgang renovationa af mit hus. Jeg ønsker at holde det i gammel stil og vil derfor gerne have fodpaneler og dørgerigter som de var fra opførslen af huset.

Jeg har søgt på diverse hjemmesider (kbh lister, beprofiler, woodyallan, listesalg osv osv) Men kan ikke finde disse lister Nu er jeg fundet en dørgeright, der kan gå med til. men mangler stadig mit fodpanel.

Jeg når altid kune frem til den samme fodpanel og kan ikke forstå, hvorfor man kun sælger en slags.
Nogen der har fået et specielt fremstillet og kender prisen? Det er ikke ret detaljet. Se vedhæftede.
Eller måske nogen, der ved hvor denne liste fåes?

Mvh Mari-Ann
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billede ??

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Det er nok fordi der blev fremstillet 1000-vis af forskellige profiler i indfatninger og fodlister. Mange af dem individuelt til kunden, ligesom du kan gøre idag.
hej.
Hvis du har en nogenlunde ordentlig snedkermester i nærheden er det ikke noget problem. Medbring en halv meter fodpanel i rimelig stand, det kan han sagtens kopiere.
Men. Det er nok dyrt !
Har en gang lavet det samme til et hus med 150 år på bagen, det tog 7 1/2 time at slibe og afveje stålet på fræseren og en lille halv time at afrette, høvle og profilere 17,5m fodpanel.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Hvorfor ikke lave dem selv med en overfræser ?

Det kan sikkert laves utroligt tæt på den orig. udgave, også til en væsentligt lavere pris.
Annonce
Hvorfor ikke lave dem selv med en overfræser ?

Det kan sikkert laves utroligt tæt på den orig. udgave, også til en væsentligt lavere pris.
Nørrebro Maskinsnedkeri Århus ApS
Helsingforsgade 22
8200
Tlf. 86 10 14 67

Gammelt firma, massevis af profiljern på lager.
Hvis du har mulighed for at komme til Sverige har de et langt større udbud der over også i et almindeligt byggemarked. Jeg er sikker på at du sagtens kan finde nogle fine fodlister der. Ellers må du til savværket og få dem til at høvle dem for dig.

Vi har med held fået høvlet nogle lister på vores lokale værksted for uviklingshæmmede. Det kunne være du kunne være så heldig at finde nogle søde unge mennesker der vil hjælpe dig, når du kan komme med et forlæg - hvem ved ...

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Så vidt jeg kan se, kan der anvendes standardfræserjern, som de fleste snedkere har liggende, og skal bare køres igennem fræseren flere gange.

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis