Beton i afløbsskål

Hej med jer.

Jeg er lige tiflyttet et hus, og her er der et afløb, hvor der er beton mellem afløbsskål og rist, som beskrevet på http://www.bolius.dk/alt-om/badevaerelse/artikel/beton-i-gulvafloeb/

Jeg har fået et tilbud fra en VVS'er, og det vil koste over 6000 kr. Udover det, skal fliserne rives op, så jeg skal også have en murer. Det bliver ret dyrt, desværre.

Mit spørgsmål er, kan det gøres anderledes? Evt ved at isætte en forhøjelsesring som set på http://www.primavvs.dk/shop/forhoejelsesring-med-taetning-90879p.html ??
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke kun være lidt beton der skal fjernes. Til den pris.
Hvis det er en afløbsskål af rustrfr type er det bare at banke betonen løs med en hammer/skruetrækker.
Det andet problem må være at afløbsristen ikke ligger direkte på afløbsskålen.
Derfor skal der ganske rigtigt en forhøjelsesring i.

Dit problem kan løses af en muremester.
Ja, lad en muremester give dig en pris på det hele.
Men fortæl mig lidt onm det beton i skålen/røret. Er det både afløb og underliggende rør der er fyldt med beton?
Hvis jeg var dig ville jeg smøre den med Alfix 2K tætningsmasse og sætte risten på igen også er den lavet, hvis bare det er lavet før 74 er det jo godkendt og du skal bare sikre at det er vandtæt og det klare Alfix. Dette er også en godkendt metode til at sikre at vand ikke trænger ud i beton kanten.

Hvis ikke det er nævnt i tilstandsrapporten og gulvet er udført efter 74, så meld til ejerskifte forsikringen.
Det er muligt.
Men hvis det fremgår af en tilstandsrapport som en mangel er det enten en fejl i rapporten eller osse skal det laves rigtigt, efter forskrifterne.
Annonce
det er det også ved benyttelse af Alfix 2K tætningsmasse
Det er muligt.
Men lidet sandsynligt.
I såfald ville det fremgå af Alfix's produktbeskrivelse.
Hvilket det ikke gør.
Skrevet af hpox på 11 nov 2010 20:02
Det er muligt.
Men hvis det fremgår af en tilstandsrapport som en mangel er det enten en fejl i rapporten eller osse skal det laves rigtigt, efter forskrifterne.
   
Huset er fra 1961, men gulvet er slet ikke så gammelt... max 12 år gammelt. Det nævnes dog i tilstandsrapporten, men gulvet er vel stadig lagt forkert, siden at betonkanten er kommet efter at der er lagt nyt gulv, hvor gulvet er hævet? Og så er det vel ejerskifteforsikring?
Skrevet af hpox på 11 nov 2010 19:39
Ja, lad en muremester give dig en pris på det hele.
Men fortæl mig lidt onm det beton i skålen/røret. Er det både afløb og underliggende rør der er fyldt med beton?
Jeg må være dig svar skyldig der. I tilstandsrapporten fremgår det bare, at der er beton mellem rist og afløb.

Dog tror jeg faktisk, at selve afløbet også er af beton.
Det jeg mente var nu om afløbsskålen er helt eller delvis fyldt med beton. Det er af og ril tilfældet.
Men ikke i dit tilfælde.
Det er en helt klassisk fejl ved gulvafløb.
Men når fejlen fremgår af tilstandsrapporten så kendte du jo til den da du købte huset. g så betaler ejerskifteforsikringen jo ikke, naturligvis.
Men det er noget om det som bredum skriver. At de krav til gulvafløb som gælder i dag jo ikke gjaldt i 1960-erne.
Og så er der en fejl i tilstandsrapporten.
Jeg ved ikke hvor bredum har årstallet 1974 fra.
Skal vi afvente at han eller andre forklarer sig? :o)

Den tekniske side af sagen venter vi så med.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis