Renault Twingo nyt batteri i nøgle. Problemer!

Hej.

Undskyld venligst den lange forklaring. Jeg har styr på elektronik, men meget lidt på biler.

Jeg har sat nyt batteri i extra nøglen til vores Twingo. Det er en nøgle til central-lås og startspærre med IR-fjernbetjening. (dejlig bil,,, ingen drillerier tak..)

Jeg har åbenbart dummet mig da der gik mere end 15 sekunder fra det gamle batteri kom ud til det nye kom i. Jeg har læst på nettet at så ryger synkroniseringen mellem bil og nøgle. pis også.

Nå, men. Jeg er 99% sikker på at batteriet sidder rigtigt og at selve nøglen udsender et signal. På instrumentbrættet er der en rød lampe der blinker når startspærren er slået til. Den lampe lyser konstant når jeg prøver at åbne med reserve-nøglen med det nye batteri. Ergo kan bilen godt "se" signalet. Dørene låser bare ikke op og startspærren bliver ikke slået fra.

Den anden nøgle virker perfekt. Så bil og startspærre er der ikke noget i vejen med.

Som sagt har jeg læst om det her problem på nettet og prøvet forskellige tricks fra udenlandske sider. Intet af det virker.

Renault Århus har ikke hørt om problemet før. Manualen nævner heller ikke noget om det. Værkstedet skal have 350Kr for at fixe nøglen. Det kan selvfølgelig blive en løsning, men jeg håber en af jer har en go forklaring og en løsning.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh TroelsM
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv tidligere kodet min FB til min FORD. Det gik let med lidt fiksfakserier med nøglen sat i tændingslåsen og så dreje og trykke på det rigtige tidspunkt.

Men.... så enkelt er det åbenbart ikke med en Twingo.
Efter hvad jeg har kunnet finde på nettet... her er det en tysk mekaniker, der har udtalt sig, ser det ud til, at der findes 3 forskellige typer FB til Twingo, alt efter hvor gamle de er:

1. Sådan en "radio-transmitter" fjernbetjening, som den jeg selv har på FORD´en.
2. En IR som du angiveligt har.
3. En PLIP fjernbetjening.... aner ikke hvad det står for

Nummer 1 skal man kunne programere nr. 1 vha. viskerkontakten!
Nummer 2 kan kun ordnes, på værkstedet, vha. programmering i en CLIP computer.
Nummer 3 er selvprogrammerende.

Læs evt. selv her... (Det er taget ud af en længere tråd, derfor måske lidt ekstra med. WFS= WegFahrSperre= Startspærre.):

Bitte um Beachtung, dass im Laufe der Jahre mindestens 3 verschiedene WFS-Systeme zum Einsatz kamen.
Dein Twingo wahrscheinlich schon die Funk-Fernbedienung, während die Freundin von fk76 einen Twingo mit IR-FB besitzt.
Beide haben WFS und FB, aber die Technik ist komplett unterschiedlich.
Bei den ersten Twingos konnte man den WFS-Code über den Wischerschalter eingeben.
Bei den nächsten (inkl.Bj.99) nur über den CLIP-Rechner in der WS.
Die neueren haben selbstlernende PLIP-Sender.



 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej TroelsM.

Fik du løst dette problem?
Det samme er sket for mig i går med en twingo fra 1997. Den anden nøgle virker fint men det var jo lidt rart at have to!
800 kroner for en ny kodning og ingen garanti for at det virker- det er hvad jeg har fundet frem til... Så jeg er meget spændt på om du fandt en løsning!?

Venlig hilsen Bue
Hej.

Nej, jeg det ikke til at virke selv. Vi var nød til at betale en mekaniker.

Så desværre ingen hjælp herfra

Troels
Tak for svar. - Hvad måtte I betale og hvem klarede det, hvis jeg må spørge!?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis