Fjerne gammel lim fra flisegulv

Hej

Har i forbindelse med et større projekt hevet et væg til væg tæppe af, under det var gulvet dække af masonitplader der var limet fast til flisegulvet. De kom nemt af men limen er en anden sag, har prøvet mere eller mindre alt og acetone virker som om det er det eneste der virker, og ikke engang det specielt godt.

Min fremgangsmåde har været:
   1. Acetone på flisen
   2. Spartel, ståluld eller rystepudser (korn 80). Stålulden virker bedst.
   3. Tørrer efter med vredet klud.

Det går meget langsomt fremad, min kæreste og jeg har tilsammen brugt små to timer og er nået lidt under én kvadratmeter, og rummet er ca 15 m2 :S

Håber nogen har en ide.
På forhånd tak for hjælpen!

Galleri med billeder af problemet:  http://imgur.com/a/sXAFb


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at prøve en god varmepistol? Forsigtigt, så klinken ikke springer. Det blødgør limen og man kan måske tage det meste med en spartel. Eller en ukrudtsbrænder hvis det skal være vildt.
Vil prøve med en varmepistol (ideen med ukrudtsbrænderen er også god ), når jeg kommer hjem, hvis jeg da kan nå at købe en inden butikkerne lukker. Regner ikke med en hårtørrer er god nok

Hvis jeg kan nedsætte mængden af acetone jeg skal i nærheden af er jeg en glad mand! Havde til sidst fornemmelsen af at acetonen gik igennem handskerne..!
Du skal bruge enten en skarpslebet spade, eller en forskallingsskraber,
(se her: http://www.3aktive.dk/img/3aktive_marts2010_low.pdf),
eller et såkaldt multifunktionsværktøj.(SE i Byggemarkedet)
Der er noget lim der bliver opløst let med sprit.. ikke at det er meget bedre end acetone.. men det nedbryder ikke hjerneceller på samme måde.. og går heller ikke så let gennem huden som acetone.. kræver dog kraftig udluftning..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sprit. Det er super brandfarligt.
Det er rigtig at sprit opløser mange lmtyper. Men til et helt gulv skal der jo 100-vis af liter til.
Annonce
Skrevet af hpox på 11 nov 2010 22:38
Sprit. Det er super brandfarligt.
Det er rigtig at sprit opløser mange lmtyper. Men til et helt gulv skal der jo 100-vis af liter til.


Så skal det nok ikke kombineres med ukrudtsbrænderen

Bruges der sprit, så kan man jo tage små mængder ad gangen. Der er ingen der siger han skal pladre hele stuen til på een gang, selvom det muligvis ville opløse det nemmere.
Nej, men sprit er jo osse meget flygtigt.
Hvis man skal fjerne en merkat fra kølsekabet er sprit udmærket til at opløse limen.
Men et helt gulv. det dur ikke.

Eller ja man kan jo lige netop kombinerer med ukrudtsbrænderen.
Sprit på - og brænd limen af med ukrudtsbrænderen.
Det vil osse se flot ud - på lang afstand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også