Pensionsopsparring... men hvor??

Jeg ved ikke om der er nogen herinde der kan komme med nogle gode råd på pensionsområdet. Gerne links til steder hvor man kan finde oplysninger og de bedste steder at placere sin opsparring.

Jeg er startet i et job hvor vi ikke har nogen arbejdsgiverbetalt ordning.
Altså må jeg jo selv ud på markedet...

Mine oplysninger:

Alder 42 år. Mand og uden nogen speciel stor opsparring!
Min årsindkomst ligger i omegnen af 450.000
Og jeg har mulighed for at indbetale omkring 50-60.000 kr på årsbasis.

hvor får jeg mest ud af at gøre det?

Pensionstype og selskab?

Har du nogle råd, hører jeg gerne om det.

Tak for din hjælp, Ernst
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Var det mig, ville jeg jeg ikke bruge nogle af gebyrtyveknægtene, der omtales som forsikringsselskaber.

Jeg ville oprette en kapitalpensionskonto i en bank eller andre steder, f.eks. en online aktiehandel, f.eks. Nordnet, som man har en lille smule tillid til, og så selv styre investeringerne, evt. i samråd med Dansk Aktionærforening og andre HELT uafhængige rådgivere, som ikke beregner sig vanvittige gebyrer.

Der er flere muligheder for at deltage i gratis kurser omkring investeringer, og du er selv lige så præcis dygtig til at investere, som alle de kloge eksperter. Hvis du spørger et ekspertpanet, om du skal købe f.eks. A.P.Møller, vil halvdelen sig nej og den anden halvdel vil sige ja. Så kan du jo lige så godt selv disponere ud fra, hvad du synes lyder fornuftigt.
Fordelen ved selv at disponere er jo klart, at dine egne råd, går ikke ud på at snyde dig mest muligt. Sidder du over for en ekspert, er der god chance for at denne slubbert vil snyde og bedrage dig, som det er åbenbaret så ækelt her de senere år.

Inden du sælger din sjæl, så undersøg flere steder, hvad gebyrer der er ifm. kontiene OG FÅ DET PÅ SKRIFT.

Det kunne jo evt. være et menupunkt her: Gør-Det-Selv Investering!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej med min "næsten nabo" Ernst og KTM.

Den med "Lav det selv investeringer" lyder ret spændende....
Og jeg kan kun holde med i at det er lidt/meget ugennemsigtigt med gebyrer og hvad diverse omkostninger skjules under....

Den med en kapitalpansionskonto i en bank, hvor man selv står for investeringerne.. Den vil jeg da gerne høre mere om hvis du kan fortælle mere eller evt linke til noget oplysende...

Desværre er det nok ikke stedet der er flest svar omkring investeringer Ernst. Men når du finder nogle gode steder at finde oplysninger så må du gerne lægge links ind her på siden :-)

God weekend Njord :-)


MVH Njord
Hvis jeg stod i en situation, hvor jeg skulle spare op til pension, ville jeg meget overveje LD

Erfaringen har vist mig og mange andre, at de har, selv om det grundlæggende er et statsforetagende, der blev sat i verden til at administrere en tvungen opsparing, været eminent dygtige til at få midlerne til at vokse meget støt. Selv den igangværende krise, har de tacklet forbilledligt og meget bedre end de grådige og stærkt anløbne banker, der i mange tilfælde har spekuleret primært i egne interesser, end i deres kunders. F.eks. har pensionsopsparere i Roskilde Bank, Amagerbanken og tilsvarende fine foretagender, ikke spundet guld på disse bankers råd om, at sætte hele opsparingen i deres aktier. Jeg kender folk, som har mistet deres pensionsopsparing 100% i RB.

Meget almindeligt var det, at der blev indsat ca. 4500 kr. på fuldtidsansattes konto i LD i slutningen af 70erne. Disse penge er så vokset til nu, noget der ligner 80-90.000, som dog vil blive beskåret af en ikke ubetydelig skat.

Det er meget kompliceret for mig at skrive en sådan ros, da LD er rundet af et miljø, som jeg er dybt mistroisk over for!

Gør dog intet pensionsmæssigt uden en meget grundig, forudgående undersøgelse. Der er virkelig mange oplysninger at finde via nettet. Stol for alt i verden ikke på den første, den bedste banks råd.
Det kan blive rasende dyrt og fatalt at stole på anløbne foretagender!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

hvis du har en pensionsordning fra en tidligere arbejdsgiver,
kan du vælge at fortsætte denne med egenbetaling,
eller flytte den til et andet pensionsselskab.

Der har for nylig været en undersøgelse om de forskellige selskaber,
jeg mener at kunne huske at det var industriens pension der var den
mest fordelagtige,med de laveste administrationsomkostninger

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Du kan beregne på kapitalpension og ratepension her http://www.mybanker.dk/

Ellers skulle PensionDanmark være en af de billigste pensionsselskaber.
Læste tidligere i dag en artikel, jeg vil tro det var på http://www.business.dk/
Jeg kan dog ikke lige hitte den nu.

Men essensen var at tegner man en pensionsordning i et selskab, hvor administrationsprocenten er 2% vil man kun få det halve ud af sin opsparing, som hvis man i stedet for tegnede i et selskab med kun 1% i administration.
Det er overordentlig vigtigt at se sig rigtig meget for og måske have en uvildig rådgiver med sig.
Der er iøvrigt ved at komme lovmæssig indgriben over for de værste svinestreger i dette meget brogede marked. Som det er nu, er det selskaberne, der helt og aldeles skalter og valter med ens opsparing og gør det mest muligt uoverskueligt for kunden.
Sørg meget for ikke at få et nyt selskab, hver gang du skifter job, men få det samlet mest muligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis