Dampspærre 1 sal

Det er egentligt en tidligere tråd jeg ikke helt fik en afklaring af. Vil nogle foreslå en måde at lave dampspærren på i dette tilfælde. Vil jo helst kunne føre den ned langs taget og hæfte den inderst på ydermuren, men er i tvivl om det er helt umuligt at få den tæt. Har tænkt på om man kunne smøre vådrumsfugtspærre/membran på det nederste af træremmen ude på ydermuren og lidt ned af muren for at gøre det nemmere at gøre den tæt
Alternativt kunne jeg lade den gå ned ad skunken til gulvet. Men er der nogen ide` i dette når jeg ikke kan få den ud til ydervæggen på skunkgulvet eller oven på bjælker i skunk. Vil den have en effekt når fugten så jo egentligt kan trænge gennem gulvet og ud i skunken. Synes jeg forskellige steder kan se at folk /tømrere bruger denne løsning når man ved det bliver svært at få den tøt alligevel.
Håber nogen har nogle foreslag.

CHL

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har rør ude i skunken bør du lave en "Varm Skunk"
Altså isolering op mod tagfladen og dampspærre derunder.
Dampspærren kan fæstnes til remmen - eller muren - med en klemliste og evt. føres ned af murværket og tætnes til dette med den rette fugemasse.
Ok Hpox. Rørene bliver godt nok kortet af og ført under gulvet, men det var nu plane at lave varm skunk. Men det er bedst at jeg får dampspærren ned på murværket ik` eller er det fint bare på træremmen.

CHL

Hvis der er tæt mellem din rem og murværk er det okay med remmen, men jeg ville som hopx klemmen den et stykke ned at murværket, gerne med en liste eller forskalling som fastgøres til betonen, også en butylbånd / fuge / silikone eller andet mellem damspærre og murværket inden listen monteres.
Skal det være helt i top isolerer du osse ud mod murværket.
Det ser ud som om det er en ½-stens mur, (12 cm tyk) hvorpå remmen ligger.
Hvorimod bjælkerne hviler på indermuren.
Altså lodret isolering helt ned til undersiden af bjælkelaget - og dampspærre indenfor.
Det dur.
Ok tak for respons. Remmen hviler også på indermuren og der er de her skråtskåret stykker bjælker oven på bjælkerne gjort fast med jern og store søm.
Det er planen at isolere mellem bjælkerne helt ud mod indermuren nede i bjælkelaget. Forstod ikke helt hvad du skrev Hpox til sidst.

CHL

Annonce
Det dur jo ikke. :o)
Men hvorom alting er så er det en rigtig god ide at isolerer murværket på indvendig side. Uanset hvor tykt samme murværk er.
Jeps nemlig ja. Og det gør vi så. Takker:-)

CHL

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis