Batteri er måske dødt.

Jeg har problemer med strømmen går på min bil, og jeg tror det er batteriet. Jeg kan sagtens oplade det, men det holder ikke mere end 10-12 minutter på bilen. Kan det vøre faldet sammen, hvis man godt kan oplade det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyser ladelampen i instrumentbrætter? Det lader mere til at din generator er stået af.. Tjek om den lader på batteriet hvis du har et multimeter ved hånden..

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

nej! hvis batteriet er faldet sammen er det kortsluttet. I gamle dage, da et batteri kostede en formue, gjorde man det at man vendte batteriet på hovedet og spulede slam ud af cellerne. Tørrede det totalt ud og påfyldte frisk syre. Derefter opladning. Der var en del mere bly end nu. Men i dag, hvor du kan købe billige batterier på hvert gadehjørne er det tidsspilde. Derimod risikerer du at ødelægge ensretteren, ved at genmontere et kortsluttet batteri.

 

du kan købe. eller låne. en ctek lader den kan genoplive bil batterier(sulfateret)
hvis de ikke er for medtaget.!

men hvor gammel er batteriet.?

til bilen er en ctek xs 7000. god til bilbatteri.
eller  den nye model ctek xs 4003.
kan bruges til alle typer blybasserde batterier.
og den kan du følge lade processen på den ( 8 lys diode).!

hvis batteriet ikke kan holde på strømmen. så er det sikkert
at der skal et nyt batteri til.

det store plus er at lade batteri op i ny og næ.!(cellbatteri)

det er netop de siste 20% under "loftet" i cellbatteri.
der kan "klæmmes" ind i batteriet.
det er for de at "generatorladeren"
de er lavet til våde batterier.!
og celbatteri de lades ikke fult op (80%)
og gelbatterier skal lades op på
en anden måde.! (ladeprocesen)
hvis du har celbatteri i bilen er det en fordel. i at lade den op i gang i mellem
med ctek laderen.!

og ctek laderen er en af de bedste batterilader der findes.!
Okay. tak prøver jeg.
Jeg ville checke med et ampere meter når alt er slukket om der er forbrug på bilen. Der skal kun ca. 0.5 ampere til at suge et batteri næsten tomt på kort tid.

Er der forbrug så skal du til at finde fejl ved at se på amperemeteret samtidig med at du trækker een sikring ad gangen. Det giver en indikation af hvor fejlen er.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis