Lille fix kompressor, hvor købes den?

Hej
Jeg mangler en lille fix kompressor, min 100 litter luft pr minut.

Det må gerne være en lille beholder.
Den kommer kun til at køre, få timer om året.

Prisen må gerne være under 1000 kr.

Jeg har kikket lidt rundt, men har ikke rigtig fundet noget der ligner.

mvh jens

Hej Jeg mangler en lille fix kompressor, min 100... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja trykket kan justeres, på den røde drejeknap.

Men man kan ikke justere, hvornår kompressoren slår fra.
Den slår fra ved 9 ato, det kan ikke justeres.

Har du prøvet, at skrue det sorte plastdæksel af?
Det er en rigtig sjov konstruktion, med åben krumtap, remtræk, og en åben "kul"motor...

Vi har en lille transpotabel kompressor, på arbejde, den er af rigtig god kvalitet, og har ikke været helt billig.
Den støjer nu også pænt meget....

mvh jens
Hej.

Den "røde fætter" hedder en reduktionsventil og er beregnet til at justere udgangs trykket. For at justere, hvornår kompressoren slår fra, skal du skrue hatten af pressostaten. Derunder sidder der en møtrik, hvor du kan justere, hvornår kompressoren slår fra. Jeg har selv en lidt større kompressor, der kan levere 11 bar, men har skruet den ned til ca. 8, da de sidste bar er væsentlig dyrere at lave. (kompressoren skal køre meget længere for at klemme trykket op fra 8 til 11 bar, end feks. fra 3 til 6 bar) Desuden har kompressoren også en teoretisk længere levetid, når ikke den skal yde så højt. Men med en harald nyborg kompressor, er det vist ligemeget...
Du skal desuden huske på, at opgivet ydelse i L/min, er det man kalder "fri luft", dvs. uden tryk. Du kan kontrollere ydelsen, hvis du laver regnestykket: din tanks volumen (24 L) * maks tryk i bar (9) = mængde "fri luft" (216 L) / kompressorens ydelse (180 L/min) = samlet tid for fyldning af tanken (1,2 min).
Jeg skal lige sige, jeg har aldrig set sådan en kompressor som selektaen der før. Men det ville undre mig en del, hvis ikke du kan justere hvor når den skal slå fra.

Mvh. Kasper.
Elbak så kan du godt begynde, at undre dig rigtig meget.

Presostaten er sådan en lille klump, som ligner en olietryksindikator til en bil, bortset fra der kommer to ledninger ud.

Ja de 180 liter pr minut, er nok slagvolumen.

Fra 0 til 6 ato tager det 69 sec.= 125 liter pr min.
Fra 6 ato til 9 ato det tager 90 sec = 48 liter pr min.

Den kæmper rigtig længe, med at opnå de sidste 3 bar, det var derfor jeg gerne ville justere den ned.

Men det der er jo ikke nogen imponerende ydelse, normalt skulle en kompressor yde omkring 100 liter luft pr minut. pr hk.
Min Stenhøj giver lige knap 575 liter pr min. målt fra 0 - 10 ato, det er en 5½ hk.

Men HN har da en løs  presostat til 149 kr. som jeg umidelbart tror er justerbar.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=3460&n=10

Så igen køber man billigt Kineser skrammel, så får man knap det man har betalt for.
Men den er ganske fin til mit brug, ellers kunne jeg jo bare retunere den.
Foreløbig er der jo 2 års garanti
mvh jens
Hej Jens.

Ja, det regnestykke ser godt nok noget sløjt ud. Men som du selv siger, får man nok hvad man betaler for med sådan en kina fætter.
Kunne du lokkes til at tage et billede af pressostaten ved lejlighed? den kunne jeg godt tænke mig at se...

Mvh. Kasper.
Der er nu ikke så meget at se, på presostaten, bare en klump (som en olietryksindikator på en bil) udover der kommer to indstøbte ledninger ud.

Jeg så lige en Einhell kompressor, som er ganske magen til udover farven.
De er mere ærlige, de skriver luftydelsen ved 7 bar er 63 litter pr min.

mvh jens
Jeg har set Ottensten har en lille kompressor sælges tid i sæt med en dykkerpistol, mener at har set den til under en 1000,- bare den, den larmer ihverfald ikke meget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også