PÆNT udvendigt returspjæld til emhætte-udgang i mur?

Jeg har en emhætte hvor der kommer særdeles kold luft ind når det blæser fra den forkerte retning eller når der er for meget gang i skorstenen. Jeg har forgæves søgt efter en ordentlig løsning med et returspjæld - nogen der har en god ide? Jeg kan kun finde sådan nogle plastik-nogen med envejs-lameller.

Mvh Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lige et område der ikke er gjort det store ud af, men du kunne kigge i en maritim udstyrs butik, de har dog ikke med spjæld kun gæller, det vil nedsætte luft gennemstømningen udefra. Og ellers må du selv lave noget hvor plast spjældet ligger skjult bag sådan en rustfti gælle.
Se hvad de har på www.mmc.dk

V.h.  Håndværkeren
Hej. Du kan få et spjæld du kan indsætte ind i røret(ø100) der lukker af for luft udefra.
Ja. Problemet er, at røret fra emfang til mur er sådan et "blødt" flexibelt alu-rør, hvori man ikke bare lige monterer et retur-spjæld. Og jeg vil gerne have spjældet i muren - hvis det monteres inde ved emfanget slår der kold luft ind i røret med diverse kondensgener etc. Røret er isoleret, men alligevel.

Jeg har allerede et rustfrit "spjæld" med gæller monteret i ydermuren - det er ikke nok.
Så må løsningen vel være at du montere et fast rør i forbindelse med udgangen istedet for det flexible.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis