Vintersejlads på PC

Jeg har hentet en gratis version af Virtual Skipper 5. Faktisk et flot og realistisk spil.

Og ganske underholdende spil.. Må indrømme at jeg skal bruge meget tid på at forstå banerne - fordi kapsejlads ikke lige er min store interesse.

Sådan noget som "Fyn Rundt" er måske lidt lettere at forstå.

Heldigvis er "modstanderen" hhv rød eller grøn på radaren så man ved om man har vigepligt.

Jeg kan godt bruge noget tid på Turtialen, for at øve mig..

Er der andre der har prøvet spillet?? evt. betalt de 250 kr. det koster og hvis der er, hvad får man så for sine penge, som ikke er i gratis versionen??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej GRAND, jeg købte spillet for ca. 1½ år siden, mener jeg det var. Ja, det er faktisk meget sjovt, men også lidt svært.

Jeg ved ikke rigtigt, hvordan den gratis version er, men jeg kan med den købte version, spille online, være med i turneringer on- og offline, osv.
Typisk er der nogle funktionaliteter, i gratis versioner af spil, som ikke virker.

Normalt finder man ud af det, når man har brugt gratisversionen i et stykke tid, og så vil prøve flere af spillet funktioner. Så kommer der gerne en lille boks op, der fortæller, at det ikke er en del af gratisversionen.

Så du må nok prøve dig frem.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg har "sejlet" Virtual skipper 3 et par vintre og synes det er rigtigt skægt.
Jeg har også svært ved at orientere mig på banen (og jeg sejler enda lidt kapsejlads i virkeligheden).
Jeg gør så det at jeg sejler banen flere gange indtil jeg har lært den at kende.
Jeg har lige downloadet gratis versionen af nr 5 og glæder mig til at se hvad den kan.
Venlig hilsen Jesper
Jeg er oppe på at vente 10 min. med start.. ender med jeg må købe det.. har spillet på nogle servere nu.. og ja.. fået lavet nogle spilerkæntninger.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg forstår ikke hvad du venter på, hos mig er der ingen ventetid, (andet end selvfølgelig pre-starten) jeg får heller ikke noget skilt med en "Buy" knap.
Jeg får også lavet nogle spiler kæntringer, især i Melges klassen, som jeg også synes er den sjoveste at sejle.
De forskelle der er på min gamle 3'er og gratis udgaven er at der er færre instrumenter i gratis udgaven, funktionaliteten ser ud til at være den samme. Hvad de så har fundet på til 5'eren ved jeg ikke.
Hvilken mode spiller du i taktik eller simulation?

Venlig hilsen Jesper
Annonce
forskelligt hvad jeg spiller på.. må indrømme jeg har lidt svært ved hvem man skal vige for og hvem man ikke skal vige for..
Jeg har aldrig haft vsk før.. måske kigger din 5'er i regbasen og ser du har en købt version..

De første gange jeg loggede ind var der ingen ventetid-- så 2 min, så 5 min og nu 10 min..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som jeg kan se er der 2 "gratis versioner".

1. http://www.virtualskipper-game.com/vsk5/

eller:

2. http://www.virtualskipper-game.com/...info&id=14
Nummer 1 er vist en version, hvor du spiller på din egen PC... lokalt og alene
Nummer 2 er en online version.

Jeg ved ikke hvad du har downloadet, men måske skulle du prøve en anden version.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

GOM du har nok ret i at den kan se jeg har en købeversion også. (købt i en rodekasse i brugsen for 10 kr)
Vigereglerne er de samme som til hverdag: bagbord viger for styrbord, luv viger for læ, indhentende viger for foran sejlende indtil der er overlap. Ud over det skal man give plads ved mærker, land og dommerbåd.
Jan hvad sejler du på pc'en
Om styrbord Jesper

Jeg spiller faktisk ikke spillet mere... synes det bliver noget kedeligt, efter et stykke tid.
Når jeg skrev "meget sjovt" tidligere i tråden, er det i starten, når man lige har fået spillet og prøver de forskellige funktioner.

Hvis jeg skal kigge på spillet som helhed, synes jeg det har en ufuldendt grafik, med masser af småfejl rundt omkring. Jeg er klar over at visse spilanmeldere var ved at gå på røven over grafikken... men som sagt er der mange fejl. Også selvom man spiller på en "GamerPC". Den version jeg har hedder "32nd America´s Cup"
Jeg tror, at det er på tide, at spiludviklerne laver en ny version, der lever op til vor tids krav om grafik m.m. Dette spil er udviklet i 2006. Udgivet i 2007.
Så i spilverdenen er det et gammelt spil.

Hvis jeg kunne finde mit download link, ville jeg med glæde give det til dig, GRAND, men jeg er bange for at det er blevet væk
Prøver at lede lidt videre... kan ikke rigtigt huske, hvordan det foregik, da jeg købte det online....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du har ret i at der er en del mangler. Vandet står inde i båden, det er jo skidt.
Jeg savner mere at båden acc ned af bølgerne og bremser lidt op.
Men selve solo delen er vel kun for at øve sig og så online for at øve taktik. Der skal jo ikke meget til før man ligger med en spilerkæntring bagerst.
Men knapperne virker så ikke ordenligt når man vil tage spileren ned.. Man skal død og pine vente til den er helt oppe.. og sådan i den dur.
Jeg mangler også en afstandsmålingt til startlinie og mærker. I virkeligheden ville man jo lave et gps mærke..

Men ja.. det er kun selve sejladsen der er noget værd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis