Isolering udvendig med sundolit

Hej så et hus ude ved min mor og far hvor han havde limet 30mm sundolit på huset udvendigt  (murstenshus) og så pudset det op.

Kan / må man det så smart ud men er det holdbart . tænke kan pudsen holde sig fast på sundolit eller dratte det af om nogle år. Det så ellers dejligt nemt ud .og nu hvor han er færdig ser det super godt ud.    ( Overvejede nemlig skalflex system men hvad jeg kan regne mig til er dette her væsentligt bililgere. Men ligemeget hvis det ikke holder
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det tror jeg godt at man kan.
Men det lidt mærkelige er at ingen af de store leverandører har nogen som helst forslag i den retning.
Og det er som sagt lidt mærkeligt - for ideen er jo ganske oplagt.
Og der er store perspektiver i metoden.
Jeg så forleden tagdækkere udlægge flere hundrede m2 200 mm plader på en enkelt dag.
Hvis 2 mand kunne beklæde og sprøjtepudse et hus på en uge villle det måske være en billig metode - og lidt sund konkurence til mineraluldsfirmaerne.
Hvad årsagen er til at Sundolitt og Termisol ikke for længst er gået igang kan du jo spørge dem om.
Det lyder også super smart. Hans hus er ihvertfald blevet flot. Hvad kunne man evt bruge til at lime dem fast med og hvad slags pudse til efterbehandling. Man skal nok bruge nået armerings væv i pudslaget mon ik
Måske er problemet at du ikke kan lime flamingo på lodrette flader.
Fordi materialet er så blødt at samlingen mellem lim og materiale måske er godnok - men selve flamingoen har jo kunen beskeden trækstyrke.

Det svarer lidt til at lime vat på stål med superduperlim. Vattet kan jo rives af uden problemer.

Måske skal flamingoen mekanisk fastgøres.
De har noget om det inde på sundolitts hjemmeside.
http://www.sundolitt.dk/sundolitt/passivhus

Hej

Det er for så vidt tilladt med polystyrenisolering afsluttet med puds udvendigt på bygninger, men problemet har hidtil været at det krævede et 2-3 cm pudslag for at kunne godkendes, hvor mineraluld kunne nøjes med 1 cm.

Det nye bygningsreglement giver mulighed for at mindske kravet til pudslagets tykkelse på polystyrenisoleringen, men hvor man er henne i lige nu i processen/godkendelsen, bør man nok tage en snak med producenterne om inden man går i gang.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis