cementstyrke ? slidlag

Hej lds´ere Jeg skal have støbt et slidlag på mit betongulv jeg har kigget på cement og kan se det findes i styrke 42,5 og styrke 52,5 hvilken skal man bruge for det holder ??

facaderenser 

mvh
Niels

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindelig cement. dvs. det billigste.
Bland 1 del cement til 3 dele grus - så holder det din tid ud.
Husk at betonoverfladen enten skalvandes eller primes inden udlægning af slidlag.
Alle opskrifter på blandinger, som diverse murer er kommet med gennem tidens løb og inklusive de blandingsforhold, der opgives på Portlands hjemmeside, - de tager alle udgangspunkt i en normal Portland Cement - altså styrkeklasse 52,5.

Du kan fint bruge en med styrkeklasse 42,5 - der skal bare forholdsvis mere cement i, - ca 25 % , - hvis du vil opnå den styrke, som der normalt regnes med at være i en blanding.

Så prisen på en bestemt blanding i en ønsket styrke er i sidste ende præcis den samme, om du køber cement med styrkeklasse 32,5 - 42,5 eller 52,5.

Hvis en såkaldt standardblanding til slidlag hedder 1-3, så er udgangspunktet altid Portlands Standardcement i styrkeklasse 52,5 - vælger du så at følge hpox råd om den billigste cement, så er det en cement med styrkeklasse 32,5 - det er også muligt at det fint kan holde, men styrken er altså tæt på kun at være det halve af det, der normalt regnes med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis