Ny beklædnig på træhus

Hej,

Er helt ny herinde og ville lige se om der var en der kunne besvare et spørgsmål/dilemma jeg er i.. 

Har for et stykke tid siden købt mig et gammelt træhus hvor jeg efterhånden har skiftet alt i .. jeg er nu kommet til yderbeklædningen og går og tænker lidt over hvad jeg skal sætte på. Jeg er kommet frem til at jeg egentlig syntes at Finetex 12 mm finérplader kunne se godt ud i den rette farve, .. også prisen taget i betragtning.(Det er muligt at huset skal pilles ned i løbet af 5-10 år og vil derfor ikke ofre en formue på beklædning, dog SKAL det udskiftes nu da de gamle brædder selv er på vej af ..)

Mit problem er nu at huset flere steder er ca 2.80 m højt og disse plader kun er 2.4. Jeg er derfor nødsaget til at lave en samling enten for oven eller forneden. Er der mon nogen der har en løsning på den slags ? fås den slags plader mon længere eller ?

Ser frem til at høre fra jer ..

Peter
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pladerne kan samles ved at du lægger en alu-vandnæse ind i den vandrette samling.

Men hvis brædderne kun skal holde i 10 år mere ville jeg nok bar sømme eller skrue dem ordentlig fast og evt. give dem en gang maling eller træbeskyttelse.
Hej,

Tak, men det mere om man kunne undgå den vandrette samling, måske ved længere plader hvis de findes eller noget andet smart

Peter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej.
Der findes 10 fods plader, de måler ca. 310 cm. Aner dog ikke om de importeres til kongeriget ! Har i Danmark endnu ikke mødt andet
end 4 x 8 fods plader, dvs 122x244 cm.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Hej,

Lyder godt, sådan nogle kunne jeg godt bruge men du har ret, de findes nok ikke her..

Er det mon muligt på en eller anden måde at ´spartle´ overgangen med træspartel eller noget ... og gad vide om den slags ville holde.

Peter
hej
Tro mig, det holder ikke i vores klima!! Gør som beskrevet af hpox ovenfor, så kommer du længst.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hej,

ok med vandnæserne eller ? mon ikke det er nok hvis jeg presser dem tæt sammen og giver dem masser af grundningsolie og træbeskyttelse ?

Peter
Skær dem med 45 graders nedad gående snit, skru og lime samlingerne godt sammen med PU lim, så skal det nok holde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også