bremse problem på scooter

Hej Jeg har en peugeot speedfight, hvor jeg har taget min forbremse af mit fordæk, for at skifte bremseklodserne. Selvfølgelig da jeg tog den af, røg alt bremsevæske ud, og mit spørgsmål er nu, hvordan jeg får bremsen til at virke igen? Jeg har puttet nyt bremsevæske op i bremsevæske holderen som sidder oppe ved styret, men jeg tror ikke det løber ned i bremsen. Ihvertfald så tager bremsen ikke ved.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er heller ikke den rigtige måde du gør det på, for bremsevædsken skal på nedefra og op, beholderen er kun en form for reservetank.  Det kan godt lade sig gøre oppe fra, men så skal du have fat i en bremseudlufter for vædsken kan ikke komme ned på grund af luft i slangen.

V.h.  Håndværkeren
og tak for svaret
Det lyder som om at du er kommet til at pumpe det ene af stemplerne i kaliperen ud da du har skulle skifte klodser. Det er i sig selv ret uheldigt da det går en lille opgave stor.
Jeg formoder at du har fået stemplet eller stemplerne i igen og nu blot ikke kan få skidtet til at danne tryk da der nok står luft i kaliperen. Din mastercylinder er ok?

Og du har udluftet efter alle kunstens regner med at åbne for udluftningen, derefter trykke grebet i bund, lukke for udluftningen og slippe grebet igen. Hvis dette er gjort og der ikke kommer luft ud af kaliperen mere skal du helst kunne opnå en eller anden for for bremseeffekt. Det kan dog være svært at få alt luft ud af kaliperen så grebet bliver rigtig hårdt med det samme. Nogle gange kommer det sidste luft ud af sig selv efter noget tid og det smutter så op i bremsevæskebeholderen.

Som regel kan man ved uaktivetet bremsegreb få væsken til at løbe ned i systemet selv når udluftningsskruen er åben. Andre gange skal der lidt vakuum på for neden.
Hvis der er luft i bremsesystemet så bliver luften presset sammen når du bremser også kan det betyde at du ikke kan bremse så godt og det jo ikke så godt.
Så derfor er det vigtigt at få luften ud.

Jeg har skrevet om det her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_bremser.php#udluftning_af_hydrauliske_bremser

Bremsevæske er skadelig for dine øjne så brug beskyttelsesbriller og handsker og undgå at få det på scooteren fordi det ødelægger lakken.
Jep, har set din link der, og brugt det.. Og nu virker den perfekt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis