bjælke til at bære mur

Hej alle sammen. Jeg er igang med at renovere entrè'en, og har i den forbindelse været ved at mure et skoskab ind i væggen. der har i forvejen været et skab bygget ind i væggen så der er et hul på 60 cm i bredden og helt op til loftet. Oven over skoskabet har jeg sat et stykke træ der går ca 10 cm ind i væggen i hver side og måler 65 x 90 mm. Spørgsmålet er så om den kan bære vægten af de mursten der skal bygges oven på altså en ca 60 x 140 cm mur?? eller om jeg skal fjerne træbjælken igen og ligge noget andet i.. på forhånd tak. Hilsen Nitroman

nyt nyt nyt...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal du så absolut.
Det går ikke at bygge mursten på træ.

Du skal have far i en betonoverlægger, som har samme tykkelse og bredde som en mursten. De er vist en meters penge lange. Du kan sklre den til i længeden med en vinkelsliber. Den kan nok købes i trælasthandlen.
hvor langt bør den forresten mures ind i hver side af væggen??

nyt nyt nyt...
Kun hvis du er millionær. Eller din væg ikke skal pudses.
En døroverlægger til indvendig brug og som skal pudses er normalt af beton. Og koster langt mindre. Måske har de osse sådan en hos Silvan.
Normalt en halv sten indmuring. (12 cm), men det halve kan gøre det.
de havde kun tegloverliggere i den lokale bygma men med 4 sten koster det ikke alverden.. men tusind tak for hjælpen!

nyt nyt nyt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis