Servostyring

Hej alle

Jeg har en gammel Passat 1,9 tdi årg. 95.. Den larmer fra servopumpen (trorjeg), det lyder i hvert fald som om servoen kører konstant og servooliebeholderen skyder olien ud ved låget så snart bilen startes.... Det bobler som om der er luft i.... Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring og evt. en løsning på problemet??
På forhånd tak..
Karsten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er olien fin rød, som den skal være, eller er den brun/sort?
Virker servoen alligevel, eller er styretøjet blevet tungt at dreje?
Skummer olien?
Har der været rodet med systemet op til problemets start?

Med venlig hilsen
ktm

Hej ktm.
Tak for dit hurtige svar.
Olien ser umiddelbart ud som den plejer, men syntes måske den er mere ovre i det brune i farven.

Servoen virker stadig.

Ja.. Olien skummer.

Der har mig bekendt ikke været rodet med servo. Har for nylig fået skiftet starter, tandrem men det spiller vel ingen rolle?
Er der olie nok på.. Den skummer jo hvis den får trukket luft med rundt.. evt. når du drejer helt til en af siderne.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja.. fyldte på i går til max-mærket. Kan se den nu igen er under min... Men det stod ud af beholderen i låget i morges, så er usikker på om det er kommet ud den vej eller om der også kan være en utæthed et andet sted i systemet...
Start motoren og hold øje med beholderen.. hver gang den er på min hælder du lidt i.. kan jo være det er luftbobler der vil ud..

Ellers er det noget jeg ikke ved noget om.. med mindre der er en der har lavet et knæk på en olieslange da det andet blev monteret.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Tak for de gode råd, det vil jeg prøve. Mht evt. knæk på slangen... Mener du her utæthed eller et knæk som når man lukker for vandet på en haveslange...
det er udentvivl nede i tandstangen der er røge en pakning , et ret almindeligt syn på mnge vw fra de årgange , har selv haft 3 stykker med den sydom
Nu har jeg prøvet igen at efterfylde.. Det hjalp ikke.. DET SKUMMER HELT VILDT KAN JEG SE!!!!!
Prøv at se i bælgene, der sidder på tandstangen omkring forbindelsesstængerne, om de er svulmet op og fydt med olie.
Hvis de er oliefyldte, har du svaret.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis