Gipsplader på ekisterende gipsloft

Jeg har en loft bestående af små gipsplader. En typisk 70'er loft. Jeg har tænkt mig at lægge 120x240 gipsplader ovenpå de gamle. Men er der noget jeg skal tænke på. Gider ikke fjerne de gamle, da det giver en stor svineri. Højden er ikke noget problem. Er det ok med GDS-gipsplader eller skal der MK godkendte gipsplader til?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er okay med gds gipsplader til formålet.
du skal lige sikre dig hvad der er at skrue i , mange af den type lofter hænger kun i tynde lister der ikke kan bære ret meget
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, der er strøer som kan bære disse plader, så der er ingen problemer. Tak for svarene, så køber jeg bare nogle GDS-plader. Så er det den udfordring med at få samlingerne usynlige ved at spartle og atter spartle. :-)
Når du så har spartlet, slebet spartlet og slebet. Så giv det hele en omgang glasfilt for at undgå revner i det lange løb.

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af ClausJul på 06 nov 2010 16:16
Ja, der er strøer som kan bære disse plader, så der er ingen problemer. Tak for svarene, så køber jeg bare nogle GDS-plader. Så er det den udfordring med at få samlingerne usynlige ved at spartle og atter spartle. :-)

Ja, her ville jeg så købe gipsplader med spartelkanter på kortkanterne også, lidt dyrere end GDS pladerne, men også væsentligt nemmere at få et flot resultat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også