Naturgaskomfur på flaskegas

Hej venner.

Jeg har lige skippet min naturgasforsyning og i den forbindelse har jeg jo også mistet min gasforsyning til komfuret....

Nu har jeg tilsluttet en gasflaske uden at gøre andet. Komfuret brænder OK om end lidt kraftigere end på naturgas.

Er det mon farligt og springer i luften om lidt eller kan jeg bare ikke skrue helt ned for gryderne....???

Ja, jeg ved at det ellers kun er en autoriseret der må rode med det....

Hvad er jeres tanker.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have nye dysser i dit komfur hurtigst muligt, der skal muligvis også justeres på luft tilførslen, så vil du være sikker på at det ikke siger BOM så bestiller du en vvs mand nu !

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværker

Hvordan skal det kunne sige BUM? Kan dysserne ødelægges så der pludselig strømmer fri gas ud eller hvordan tænker du?

Sune
Naturgas (LNG) har en brændværdi på lige under 40 MJ/Nm³

Flaskegas (LPG) har en brændværdi på ca. 90 MJ/Nm³

Du flugter således en væsentlig større energimængde af gennem dine naturgasdysser - ikke godt, få skiftet dem så du ikke løber ind i problemer.

Mvh.

René

Og du skal have fat i en autoriseret, det er absolut ikke GDS
Skrevet af akselj på 06 nov 2010 12:43
Og du skal have fat i en autoriseret, det er absolut ikke GDS

Super vigtig pointe

Mvh.

René

Annonce
Man skal helt sikkert have en vvs/gasmand på hvis man skal skifte slangen /regulator så den kan gå på flaskegas. så tjekkes der for lækager. Men dyserne vil jeg nu mene at man godt kan (også selv om man ikke må) skifte. På mit komfur er det bare en dyse der skrues ud, og en anden der skrues i.
Jeg vi ltro at du kan finde dyserne på nettet

mvh jan
Hej igen.

Nu har jeg kørt med "naturgas-dysserne" et par dage og de fungere egentligt fint.... Det er bare det, at jeg ikke kan skrue nok ned når pastaen koger... over...
Så jeg får mig et par nye dysser.... TIL 500 KR!!... Tænk på kilo-prisen.... Nå, men det er jo det som skal til....

Jeg har checket samlingerne for lækage med sæbevand og de er heldigvis tætte.

Tak for tankerne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis