Rensemiddel til afløbsrør i badeværelset

Hej

Jeg oplever en muggen lugtgene fra badeværelset.
Muligvis er det fra aflløbs rørene der går fra brusenichen samt vaskemaskinen tværs over badeværelse i gulvet til afløbet.
Lugtne forstærkes muligvis fordi der er gulvvarme, der er checket at vandlåsen ikke er tør.
Jeg har prøvet at hælde kloring  i afløbet fra bruse nichen, hvorefter lugten blev kraftigere.
Umiddelbart virker det til at klorin ikke er stærk nok til rensning af afløbsrørene.
Er der foslag til andre former for rens som er kraftigere til rensning af afløbsrør.

Tak på forhånd.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, afløbsrens virker for mig i tilsvarende installationer...

MVH Leo

Kautisk soda - og lad være med at købe det færdigblandede som koster det blege - køb pulver til selvblanding.

Prøv evt også at køre noget rodalon med i vaskemaskinen et par gange, dette vil fjerne evt mug i denne og maskinens afløbsslange - muggen el. jordslået duft fra alger og lignende i vaskemaskinen og/eller dens afløb er normalt hvis man i en længere periode udelukkende vasker ved kølige temperaturer, kør en jævnlig kogevask for at holde problemet nede her.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvor kan man købe kautisk soda og det både til afløb samt til vaskemaskine.

Hvordan anvendes det i vaskemaskine, er det ved et speciel vaskeprogram.
Du skal ikke fylde kaustisk soda i vaskemaskinen da det er stærkt basisk og vil ætse maskinens metal dele - i vaskemaskinen skal du bruge rodalon.

Kautisk soda fåes i ethvert byggemarked med respekt for sig selv samt de fleste supermarkeder har også en variant af det (som regel det færdigblandede som nogle gange kaldes afløbsrens).

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

HUSK DU MÅ ALDRIG BLANDE KAUSTIK SODA OP MED VARMT VAND!!!!!
nej det skal nok blive varmt helt af sig selv ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

HVAD SKER DER SÅ ?


Man heller ikke ikke blande, kaukisk soda og edikesyre
Det giver lidt usunde dampe

mvh jens
Hvor varmt vasker du med vaskemaskinen ?
Du skal vaske underbukser/trusser, håndklæder og sengelinded ved 60 grader. dels bliver det så rent og dels får du slået bakterier ihjel.

Jacob
Hiv noget almindelig afløbsrens i rørene. Lad det virke i ½ time eller mere.
Skyl efter.
½ liter er nok pr. gang.
Koster ca. 17 kr. i Fakta for 1 liter.
Lad være med at eksperimentere med klor og andet kemi... så dyrt er det jo heller ikke.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis