Gode råd til køb af Vaske tørremaskine

Hej alle, Da min vaskemaskine er røget sig en tur (jvf. sidste indlæg), har min kæreste og jeg besluttet at investere i en ny. Dog har vi snakket om en vaske tørremaskine - bor i lejlighed med begrænset plads. Er der nogen, der kan anbefale en maskine? Helst ikke alt for dyr. Vi overvejer pt. følgende maskiner (alle tre er kombi-maskiner): HOOVER VASKE-/TØRREMASKINE VHW854ZD AAA, WHIRLPOOL AWZ 512 eller Siemens WDI1442EU Håber der er nogen herinde med erfaringer på området
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit råd vil være at de er for dyre i drift de combimaskiner, jeg tror heller ikke de holder så længe som en af hver slags.

V.h.Håndværkeren
Hej,

Jeg kan anbefale at lade være med at købe en.. Det er på alle måde en meget dyr løsning.. Så hellere købe en billig tørretumbler ved siden af og stille i et skur eller lign..

Kan remse mange negative ting op vedr. kombimaskiner, men intet positivt.. Uanset mærke..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Har haft sådan en, det var en ok vaskemaskine men til gengæld en utroligt dårlig tørretumbler

Af problemer kan nævnes at fnugfilteret... ja sådan et havde den ikke så det tøj man tørrede blev totalt fnugget og når man så efterfølgende vaskede... ja så blev det vaskede tøj også fnugget.... kort sagt det var noget møj

Når det så er sagt så har jeg utroligt gode erfaringer med Siemens vaskemaskiner.... så det ville undre mig om de ikke havde lavet noget der virkede

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kan anbefale dig at købe en god vaskemaskine. Når man bygger svømmehal og sauna i samme rum skal det give problemer.
Hvad har du gjort hidtil for at tørre tøj ?

Jacob
Jeg kan ikke helt genkende det skræmmebillede der tegnes her.
Vi har faktisk lige købt én. Tørredelen er dog mest til nødstilfælde.

Som jeg ser det er der kun 2 ulemper:
* Der bruges vand når der tørres (6 - 13 L pr kg tøj)
* Tørrekapaciten er begrænset (den kan vaske mere end den kan tørre)

Læs evt. hvad forbrugerrådet skriver om emnet:
http://www.taenk.dk/test/vaskemaskiner/vaske-toerre-maskiner/
som dog fortæller at kombi-maskinerne bruger et kondenseringsprincip, hvor der bruges vand til nedkøling af dampen.
AEG L16850 vinder iøvrigt testen.
Så er der ikke meget grøn energi i den maskine, hvis den både bruger extra vand og strøm, og uanset hvad man kommer frem til i en test så vil det være ret tumbet at skulle tørre først maskinen og så siden tøjet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis