Stiga park vil ikke regulere gas under belastning

Hej lav-det-selv...

Jeg har lige erhvervet mig en Stiga Park fra 1998...det specifikke modelnummer skal komme senere, hvis det er nødvendigt for at besvare mit spørgsmål...
Den er monteret med en 12,5hk B&S motor.

Problemet med den opdagede jeg da jeg skulle slå græs med den første gang. Når motoren belastes åbner den ikke spjældet som den burde...Jeg kan sagtens regulere gassen manuelt, men den automatiske regulering virker ikke. Jeg har haft motorskjoldet af og kan se at armen der har fat i spjældet ikke er faldet af eller knækket. Men hvordan systemet ellers virker, har jeg ikke indsigt i. Derfor håber jeg at der er én af jer med erfaring inden for B&S motorer der kan hjælpe mig lidt på vej...

Venlig hilsen

Claus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Under selve skjoldet, som sidder "omkring" svinghjulet, sidder der et spjæld/plade.
Den regulere ved lufttrukket fra svinghjulet, og giver gas når motor o/m falder.

Der er nogle små fjedre udvendigt, de skal være i orden.
Måske har den tidligere ejer saboteret systemet, for at få flere o/m på motoren (dårlig ide)

mvh jens

Jeg har kigget på den et par gange nu, uden at skille noget synderligt ad...men jeg kan se at reguleringen ikke foregår ved hjælp af luft fra svinghjulet. Men i stedet bliver reguleret inde i bunden af motoren...
Er blevet fortalt at der skulle sidde nogle svingklodser der inde og regulere...Er der sandsynlighed for at de kan være gået i stykker?
Ja sådan kan det også være lavet, jeg er ikke helt med på virkemåden.

Har du tjekket de udvendige forbindelser, køre som de skal?

mvh jens
Nej det har jeg ikke...for jeg har heller ikke selv været helt klar over hvordan det virker...og det skjold armen kommer ud igennem har jeg fundet ud af faktisk er en del af krumtaphuset. Så det kræver en adskillelse af motoren Fandt en video af en motor der er skilt ad, hvor man kan se at svingklodserne sidder og påvirker en aksel. Svingklodserne er monteret på olieskovlhjulet...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis