1.6 eller 1.8

Da jeg er på udkig efter en mazda mx3, som startbil. Har jeg fået at vide at nogle kan finde på at snyde med prisen, og sige det er en 1.8? Ville bare hører hvordan man kan se på motoren hvilken model det er? Der må være forandringer som 1.8 har, men 1.6 ikke har? Hilsen den tvilvsomme.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vognen har sin oprindelige motor, skulle du kunne finde ud af, hvad type motor det er via stelnummeret.

Med venlig hilsen
ktm

Jamen alligevel, er der så ikke nogle ting man kan se på motorern om det er en 1.6 eller 1.8?
Det tør jeg ikke klåge i!
Men kan du finde motornummeret, som er hugget ind i motorblokken, vil det også kunne afsløre typen.

Med venlig hilsen
ktm

Du kunne jo prøve at tælle tændrørene
1.6= 4 stk.
1.8= 6 stk.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg troede også 1.6 var en v6?
Annonce
Og jeg troede de begge var 4-cyl!!
Men har i øvrigt ikke en disse forstand på sådanne køretøjer!

Med venlig hilsen
ktm

det var kun 1,8 der var V6 læs iøvrigt det her link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-3
som du kan se, kunne man i stárten få den lille motor i kun 88 heste.
Et trick til hurtigt at checke årgang på en bil, er at aflæse den lille tekst i hjørnerne af ruderne. Tag dig tid og læs min tre ruder, idet de kan være udskiftet undervejs. Nederste linie er en række punkter med et tal. står der f.eks. ...7... er bilen fra 2007. står der .... 98... tja, det giver sig selv. men en nem måde at se om en bil, der f.eks. er reg. i maj, er en overgemt fra året før og måske ikke har evt. fejl rettede fra det år. der kan være undtagelser, hvro en ny model bruger ruder fra gl.model.

eller endnu memmere... Bare lytte til motorgangen. Der er stor forskel på v6 lyd og 4 cyl række.

1,6 er nok den der der kørt pæneste og er mest økonomisk især i forsikring.
som startbil ka der nemt gå "brian" i den med en 6'er - med deraf følgende omkostninger

Ja, det kan godt være, men det er den ikke. Som tidligere nævnt, tæl tændrørene....

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis