Brandsikring af stålbjælker og søjler

Hej Forum

Har lige fået revet hul i gavlen mellem den nye tilbygning og vores gamle hus, i hullet er der indsat en HEB 140 +100 øverst og 80*80 søjler i siderne til at bære.

Nu skal jeg have monteret to lag gips omkring jernet som brandsikring.

Men hvordan får jeg lige det til at sidde fast ?

Er der noget lim der kan bruges ? Det skal vel så være ret varmefast.
Må man bruge træ ?

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Forum Har lige fået revet hul i gavlen mellem... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De skal jo "skærmes" af for evt. brand, så om kassen er låst fast til bjælken, eller står løst omkring har ingen betydning, det der har betydning er hvor længe din brandsikring kan holde ilden/varmen væk fra bjælken.
her må jeg altså tilslutte mig koulda. Jo jo jeg har typiske bygget en familiehuse af forskellig slags og jeg er sikker på at der er forskellige regler alt afhængig af hvilken type byggeri.

Men når det så er sagt, HR Kalearto - hvorfor så den spydige tone! Vi er her vel dybest set for hinanden. Og ligesom Koulda ikke har patent på de gode råd og sandheden har du det vel næppe heller. Så hvad er dit problem! Regler/jura kan jo tolkes på vidt forskellige måder
@Koluda
Det med fastgørelse er ikke mht. brand, men mere når sønnike jagter søster rundt i stuen, eller jeg jagter konen

Søjlerne står jo mellem vores nye stuen og kommende køkken-alrum, og et godt stød kan resulterer i krakeleringer mellem beklædning og mur samt øvrige samlinger. Derfor ønsket om noget der sidder fast - men der er vel egentligt ikke noget til hindre for at jeg limer det fast også, så sidder det fast til de daglige stød, og i tilfælde af brand er det da muligt at limen slipper men så holder clips og skruer.

Mvh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis