Erfaring med "Solpaneler"

Hej Jeg har flere steder set solpaneler i stil med denne: http://www.andespro.dk/shop/scansun-xl25-278p.html Det lyder jo til at de kan bidrage nedbringe varmeregningen en del (ihvertfald om dagen), men spørgsmålet er hvor meget varme de producerer i praksis? Er der nogen herinde der har erfaring med dem?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes det er dyrt, mest fordi det laver det samme som dem folk her på LDS selv laver af øldåser og kobberrør.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, du skal vist ikke forvente det store af sådan en, men til en garage eller en uopvarmet kælder vil den sikkert kunne bruges.
Til opvarmning af boligen, ville jeg ikke forvente den store forskel i varmeregningen.
Der er jo også forskel på de solvarmere, den som Koldstar henviser til, et den der blot leverer varm luft. Der er der hverken øldåser eller kobber rør indeni, men den er altså kun beregnet til opvarmning af Koloni & Sommerhuse.
Skal du have noget der virkelig batter så skal det være et vandbåret system !

V.h.  Håndværkeren
Ja, det lyder til det kun er til at holde garagen et par grader varemere med.
Ved I så om man kan man få et prisbilligt system der kan levere varmt vand til opvarmning? Vi har en mindre selvstændig tilbygning som vi ikke bruger så tit, men den er god at eksperimentere lidt med inden vi indfører det i huset :-) Der er i dag el radiatorer men da vi kan få fjernvarme fra 2012 vil jeg hellere renovere det med et vandbåret system
Investere du først i et solvarme anlæg kan du godt glemme alt om fjernvarme, i så fald vil din investering i solvarme aldrig kunne drives ind igen med rimelig forentning.
Et solvarme anlæg er ikke blot et par solfangere på taget og så ned i radiatorene, der skal en stor thermo tank til og der skal en form for varmeveksler til, for det vand der køre i anlægget er ikke det samme som det du har i radiatorene.
Så btrug du dine elradiatorer skift eventuelt til nyere der hvor i bruger mest.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis