Elektriker "DEJ/GOJEMØG/MODELERVOKS" til indmurringsdåser..... ?

Nogen der kender det bedste produkt/metode til at få de der "grønne" indmurrings dåser til at sidde korrekt i murstensvæggen i et gammelt hus.

Har lavet det før, men det var ikke særlig nemt at få dem til at sidde lige på og med væggen.

I vores gamle hus har der siddet træ kasser med gamle brune kontakter/stik.
Er ved at skifte dem ud med indmurrede kontakter/stik og det er ikke lige just eksakte mål man får af at bore/hakke/fræse i et gammelt murstenshus.

Har en gang set en Elektriker bruge noget stads til at "sætte" dåsen i, men ved ikke lige hvad det var.

Skal jo nok være noget "brandsikkert" måske noget man også kan bore plugs i.

Eller er der en hel anden metode?

Skulle gerne blive lige som sidste gang.


I am so full of it.....

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaaa..jeg plejer at bruge en blanding af ca 5 sand og 1 cement og evt lidt kalkmørtel blandet deri. Derefter grovpuds og til allersidst finpuds. Har ikke så meget fidus til de andre finurligheder folk bruger med at bruge diverse typer spartel, polyfilla og andet mystisk. Er det en muret væg, så brug mørtel..kort og godt, så bliver dåsen siddende og der er intet svært i det.



Hvis det skal være den helt nemme og hurtige omgang har jeg brugt modelgips - så kan man selv lige holde dåsen på plads i de 2min. som der går inden gipsen kan holde styr på den...

Men normal en gang sand og cement... lige som gumbas

PS. Du må ikke skrue dine grønne dåser fast som du har gjort på det nederst billede, hvis du vil skrue dem fast skal du bruge de huller som er udvendig på dåser(og alt for små) til det. De indvendige huller er til afbryderskruer for at skrue monteringsmaterialet fast.
Tror fanden jeg har haft så svært ved at få skruerne til at sidde ordenligt, hehe.

Flere bud er velkomne, jeg syntes ikke gips er sagen :-) og slet ikke at det er nemt at bruge sand og cement, det er nok mine evner der ikke strækker så langt. Syntes faktisk mine kontakter sidder rigtigt godt fast ;-)


I am so full of it.....

Bruger en indendørs gipsfiller (denne her http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4622&n=10) den er nem at blande op og klistrer godt, den hærder rigtigt godt op og bliver meget stabil, kan klare plugs osv.

Hvis man blander den lidt for tyk så hærder den på 8-10 min, så en klat bag på den grønne dåse og så sider den, så kan man bagefter lave en normal blanding og fylde ud på siderne, den tørrer så på ca. 20 min
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sæt dåsen på plads med gips - vent 20min. og så igang med sand og cement, så er det ikke så svært når dåsen sider fast i gipsen..
Annonce
Jeg har før brugt injektions masse. jeg havde ikke andet.

Jacob
Jeg plejer at hugge et pasende hul og der efter at klemme dåsen fast med små stygger mursten. Når den er hvor den skal være skummer jeg den med pu- skum
Jeg har brugt 2-k autospartel, hvis det skulle gå stærkt.
Det er rigtig nemt at arbejde med, og holder utrolig godt, men det stinker jo som en ulykke, mens det hærder op.

mvh jens
Jeg plejer at smide et par skruer i som du har gjort på billede 2 og derefter pudset op med alm mørtel. Når mørtel er hærdet har jeg fjernet skruerne. Så er jeg sikker på at dåserne sidder lige hvor jeg har bestemt de skal. :-)
Skruer i den grønne dåse til fiksering - klæbes fast med fliseklæber.
Fliseklæber er rimelig nemt at have med at gøre frem for cement + sand - og i lidt fast konsistent kan det faktisk selv holde dåsen.
På den udvendige side bør der dog ikke bruges fliseklæber (man kan godt) - det bliver simpelt hen for hårtdt. I stedet bruges puds/mørtel/polyfilla udvendigt på dåsen da det kan behandles så der en jævn overflade til resten af væggen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også