Overfladebehandling af gammelt bræddegulv

Jeg bor i en gammel lejlighed med et gammelt bræddegulv. For ti år siden fik det en omgang brun sæbe med zinkhvidt i for at lysne og det så også godt ud. Det er aldrig blevet mættet, ikke engang med sæbevand og nu er det så tørt at det sender splinter op i folks strømpefødder! Men skald det have olie eller lak? Jeg vil helst give det olie bla fordi fugerne er så store og fordi jeg plejer at fylde dem med kit, som jo også er på oliebasis. Kan man mon få noget olie der ikke mørkner overfladen eller et andet produkt, som kan renovere de gamle planker, uden at lave alt for meget om på deres patinerede udseende? Erfaringer modtages med glæde
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da også få olie med lys pigment, så behøver ikke nødvendigvis bliver mørkere af at få olie.
Silvan ved jeg ikke lige med... men Beckmanns måske.

Ellers har Flügger, Beckers osv.. det sikkert.
Husk hvis du vælger at olier dit gulv at olie kan være selvantændende, hvis du har masser af snulder liggende mellem gulvbrædderne. Der skal støvsuges RIGTIG grundigt inden du går i gang.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


En gang vrøvl - Høkeren

Der kan ske selvantændelse i sammenpredsede klude - fordi temperaturen stiger og der tilføres ilt.
Ved snulder mellem gulvbrædderne stiger temperaturen ikke.

Der findes mig bekend ikke et eneste eksempel på at et nyolieret trægulv er selvantændt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis