Ventilations anlæg

Jeg går og overvejer om jeg skulle installere et ventilations anlæg. Men jeg synes det virker lidt uoverskueligt at gennemskue markedet. Er der en der kan fortælle mig forskellene på de forskellige typer anlæg, hvad er hot og not. Og generalt bare hvad man skal se efter.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Virkningsgrad, virkningsgrad og så en gang til.
Se dig godt for... Idag er det en jungel jeg vil gå efter et anlæg der kan bruges i et passivhus efter den tyske norm.
Der findes et firma i Tyskland Weiss & Dre....et eller andet som laver et super anlæg med lavt el forbrug, god virkningsgrad osv.
Ring evt. til Olaf Langenkamf i Ebeltoft han vil kunne give dig adr. / tlf. til et VVS firma der forhandler lige det rigtige anlæg til dig

PC.

Ja virkningsgraden selvfølig men hvad ligger forskellen i. Når jeg kigger på div hjemmesider snakkes der om krydsveksler, rotorveksler samt modstrøm. Der er jo garanteret plusser og minusser ved dem alle. Men hvad er de?
Det kommer an på størrelsen af anlæg.
Du skal se efter en krydsvæksler, vær opmærksom på at mange Danske anlæg ikke vil kunne godkendes i et tysk passivhus
http://www.drexel-weiss.at/?p=f0is1l133j-f1is56j-f2is200j-f3is62j-f5is3j-f6is413j-l133
Det er gode anlæg
OPS jeg ved af omveje at VKR gruppen har købt sig ind i firmaet

PC.

www.sandenergi.dk VVS mesterern er Michael Sand
Ham der Michal han ved noget om ventilation............

PC.

Nej du skal se efter en med modstrømsveksler, de er bedst til et alm. hus. F.eks Dantherm eller Nilan. Har selv et Dantherm HCH-5. Det er super og også deres service!
Skrevet af KALEARTO på 04 nov 2010 20:09
Det kommer an på størrelsen af anlæg.
Du skal se efter en krydsvæksler, vær opmærksom på at mange Danske anlæg ikke vil kunne godkendes i et tysk passivhus
http://www.drexel-weiss.at/?p=f0is1l133j-f1is56j-f2is200j-f3is62j-f5is3j-f6is413j-l133
Det er gode anlæg
OPS jeg ved af omveje at VKR gruppen har købt sig ind i firmaet


Ligesom de har købt majoriteten i danske Exhausto. På www.exhausto.dk er gode forklaringer på de forskellige vekslere, men det er klart modstrøm der er fremtiden

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis