Sejldrev S130

Hej LDS´ser

Min nye båd har s-drev, tror det er et S130 men ved det ikke, nu står jeg med det problen at jeg vil tage den 2 bladet faste skrue af for vinteren, ved godt at der sidder en "låse" skrue i midten og en stor boldt, men spørgsmåler er om der er ret eller læns gevind den store bolt er skruet på med, jeg vil ikke bare "knokle" den skrue - så hvis der er en her på LDS der ved hvilke gevind der er - ville det jo gøre det meget nemmere.

Mvh gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke svare dig direkte, idet jeg kun har et S120-drev monteret med en Volvo foldepropel. Men jeg vil tro at akselstumpen er det samme, og så er det med almindeligt højregevind. 

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Takker for svar, så er det lidt nemmere bare at tage ved {:o)
havde faktisk mistanke om at det er "normal" gevind, men ville ikke bare knokle hvis det er den forkerte vej rundt.
Gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis