Polo, 1.6 fra 98 - hostede og gik ud - vil ikke starte nu

Hejsa

jeg har en VW polo, 1.6 fra 1998.

Jeg kørte det sidste stykke af vejen hjem hvor bilen hostede og ikke rigtig kom nogen steder selvom jeg trykkede på gaspedalen.

Jeg nåede lige hjem inden den så stoppede helt.
Efterfølgende ville den gerne starte op i 5-10-15 sekunder men den hostede og kunne ikke holde sig selv i gang i tomgang, det hjalp ikke at give gas i frigear eller lign.

Jeg prøvede at pille lidt ved benzintilførslen og diverse lign. ting mens bilen hostede for at se om jeg kunne få den stabil, intet held.

Efter et par gange ville bilen pludselig slet ikke starte, den kunne godt tænde lys, radio og instrumentbræt, men der skete intet når man drejede nøglen og den gav en konstant hyle lyd fra moteren (elektronisk ikke mekanisk lyd) og ellers bare en strøm summen når man drejede nøglen.

Er der nogen der har nogen idé om hvad der kan være sket her?

Har læst diverste indlæg om tændingspole, tændrør osv. men synes ikke rigtig symptomerne passer på mit tilfælde.

Tak for al hjælp!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjek evt dit start batteri, og generatoren lader den som den skal,?

Sletskov

Du siger intet om hvor meget lys der er på bilen, eller endnu bedre hvor meget spænding der er på batteriet. Find ud af følgende: Lader generator, hvis ja er der gnist på tændrør og kommer der benzin frem til motor?
Herefter skal du så finde årsag til den manglende "ting", defekt generator / benzinpumpe / slange / batteri etc.
Mvh. Michael

 Hvis det virker, så lad være med at pille ved det

Jeg mener at der sidder en pumpe i selve tanken.. Hvis det er tilfældet så kan de godt blive trætte af livet..
Prøv evt at banke med en hammer på tanken for at se om der sker noget, mens en anden prøver at starte.
Men ellers tjek alle plus og minus (stel) ledninger..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tak for alle svarene!

det er lykkedes at fikse problemet!

og i har ramt plet - det var benzinpumpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis