Råd..evt.svamp i lejelejlighed

Jeg har overtaget en lejebolig (2V) hvor jeg har fjernet et laminat gulv, der var lagt på i køkkenet og det ene værelse.
Det sidste værelse fremstod med det originale massive træ plankegulv.
Min plan var at få slebet og lakeret original gulvet i hele lejligheden.
Det viser sig at man har forsøgt at dække over en vandskade fra badeværelset der var løbet ud i køkkenet.
Men jeg opdager også en ny vandskade under køkkenvasken, der er løbet ind i det ene værelse med planke gulvet.
Køkken gulvet ud til badeværelset er råddent med huller og ligeledes er det også under køkken vasken. Derudover er der forsøgt "lappet" med helt andet slags træ og enkelte gulvbrædder er tidligere udskiftet.
Fra boligselskabets side vil man kun tilbyde at lave en ny lappeløsning hvor enkelte brædder igen udskiftes.
De mente jeg selv havde valgt at fjerne laminat gulvet og derfor havde sat mig selv i denne situation.
Jeg mener dog at gulvet er så rådent at de burde skifte det hele..også selv om jeg selv skal pille det gamle køkken ned og ud at investeret i et nyt for egen regning.
(jeg ønsker ikke en huslejestigning der ville fremkomme hvis boligselskabet skulle stå for et nyt køkken).
Der er gået råd i gulvet ..og i værste fald svamp.
Skal nævnes jeg er multiallergisk med skimmel svampe allergi og astma...og situationen ser skidt ud.
Skal dette boligselskab ikke sørge for at at det er nyt gulv der bliver lagt på..eller må de godt slippe afsted med en ny lappeløsning??
Har allerede smidt 6000 kr for at få de andre gulve renoveret..og det er trods alt kun en lejelejlighed, så der er grænser for hvor meget jeg selv økonomisk vil gå mere ind i dette projekt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Meld dig ind i LLO. så slipper du for flere dumme udlejere der tror at de kan lave lappe løsninger.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis