øhh fejl strøm

Hej allesammen
Jeg har et spørgsmål som jeg håber at der er nogen der kan svare på.
Kan der være en fejlstrøm i huset hvis pærene springer alt for tit jeg syntes nemlig ikke at vores pærer holder ret længe og de er jo dyre nok
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bor du tæt på en transformer station eller elværk ?
Det har jeg tidligere hørt om kunne give problemer, det skulle være noget med at hertz andelen var kraftigere lige der.

V.h.  Håndværkeren
Håndværkeren
Bor du tæt på en transformer station eller elværk ?
Det har jeg tidligere hørt om kunne give problemer, det skulle være noget med at hertz andelen var kraftigere lige der.

V.h.  Håndværkeren
Det med at bo tæt på en transformator kan godt give den slags problemer. De der er tæt på får en lille overspænding og de der er længst væk må leve med en lille underspænding.

"hertz andel"..... vrøvl... giver ingen mening overhovedet.

Det kan også give de omtalte problemer, hvis du bor tæt på noget industri der bruger meget strøm. Når de starter deres maskiner dykker spændingen og når de stopper ryger spændingen op et kort øjeblik.

Fejl-strøm er noget helt andet, som gør at nogle apparater støder når man rør dem.

Hvis det er et meget stort problem kan man vist få sit el-selskab til at sætte et apparat ud i ens bolig. Denne vil så fx over en uge hele registrere hvad der sker med spændingen og de kan efterfølgende se om nogle fastsatte grænser er overskredet.

mvh
BS


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ok jeg tror at jeg vil prøve det med el-selskabet jeg er sku ved at blive træt af at skifte pærer
Tak for svarene
Det er helt normalt at spændingen svinger afhængig af hvor man bor, jeg har personligt målt alt fra 215V til 240V i forskellige huse og det påvirker helt bestemt levetiden af dine lyskilder

Hvis du har et multimeter kan du prøve at stikke det i kontakten og se hvad du kan måle

En mulighed er som andre siger også støjkilder som giver et dyk i spændingen, støjkilden kan også være i dit hus.. har f.eks. oplevet en cirkulationspumpe engang som skabte problemer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Spændingskvalitet som elleverandøren levere kan selvfølgelig være dårlig -
Men der er måske også andre sandsynlige svar på problemet...

1. Der er forskel på pære - Lyskilder købt i Harald Nyborg eller Ikea, kan ikke forventes at have samme kvalitet som en Osram eller Philips pære -

2. Når du købe pære er de mærket med deres driftspænding, typisk, 220V,230V,240V - eller et interval, køb nogle som er mærket op til 240V.

3. Nu skriver du ikke hvilke pære som der er problemer med, men har haft dårlig erfaring med billige GU10 spot pære i et loft, i en etage adskillelse - de sprang pga. rystelser fra folk som gik rundt på 1.salen.. Løsning Osram pære - de kunne holde til at blive lidt rystet. (Det skal siges, at der ikke var problemer med de billige pære i de spot, som sad hvor der ikke var 1.sal. )

4. Det kan også skyldes at pæren bliver alt for varme, fordi de ikke kan komme af med varmen, så forkortes levetiden også.(Typisk ved spot)
Hej Lemming.

Fejlstrøm eller at bo ved siden af en transformerstation kan godt gøre udfaldet.
Hvis de pærer du bruger nu er 230V har de lidt nemmere ved at springe iforhold til 240V Industripærene som Daniel P også skriver oppe over i denne tråd.

Nu skriver du ikke hvor mange watt du har behov for? kig evt på dette link: http://www.greenline.dk/Produkt/970...re-E27-mat der er varernr 19705 240V..

Mvh Jonas


El-Artikler og LED pærer fra Greenline A/S

Du kan også have en dårlig "Nul forbindelse" i din installation. Jeg har i min tid som elektriker oplevet dette nogle gange. En løs nul ledning i feks. en målerramme kan forårsage store udsving i spændingen i din installation, og du kan derved komme ud for at spændingen i din lys installation i værste tilfælde kan komme helt op på 400 V ! En spændingslogger fra forsyningsselskabet kan afsløre dette. Jeg har med held også benyttet et analogt måleinstrument til fejlsøgningen, da man på dette kan se at nålen vibrerer svagt ved en dårlig nul forbindelse - Dette kan ikke gøres med et digitalt instrument. Det skal for god ordens skyld nævnes at det kræver en smule el mæssig forståelse for at sætte sig ind i en fejlsøgning som denne. Held og lykke

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis