Hvor svært er det selv at..

udskære hul til vask i en laminat bordplade ? Vil det kunne klares med en god stik sav ?   Any tips til hvordan man bør bære sig ad ?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan sagtens klares med en stiksav, det gør vi andre også.

Har du en skabelon, eller har du bare udskæringsmålene til vasken ?
Hvis ikke, så står der målene til udskæringen.

Husk at holde afstand til forsiden af bordpladen så der er plads til beslagene til at fastholde vasken bagved lågerne, er en fejl mange man tit ser nemlig.
Husk at holde afstand til forsiden af bordpladen så der er plads til beslagene til at fastholde vasken bagved lågerne, er en fejl mange man tit ser nemlig.


? Er ikke helt med på hvad der her menes ?
Nogle glemmer tit når de skifter eller lågger en ny bordplade i køkkenet, at underskabet står tilbagetrukket fra forkant vask, og får derfor skåret hullet helt ude i forkanten af skabet, frem for langt nok tilbage at der er plads til beslagene der fastholder vasken til bordpladen, bagved lågerne.

Annonce
Når nu du alligevel køber nyt og det ikke er en gammel bordplade du vil lave hul i vil jeg da anbefale dig at få en hvor hullet allerede er lavet - du kunne jo også vælge at få en borplade med underlimet vask i, det er rart ikke at have den kant, der er på en vask, der er limet i ovenfra.

Ved ikke om IKEA gør det - men mon ikke ? - alle andre ( Kvik,HTH,Svane o.m.a. ) gør det - man kan også få det en tømmerhandel med underlimet vask.

Det koster ikke alverden mere - og resultatet bliver perfekt.

Jeg har gjort det med både køkkenvask og kogesektion, da jeg lavede nyt køkken for nogle år siden - jeg har ikke fortrudt jeg brugte lidt mere på det.

Lidt besværligt, da min induktionskogesektion gik i stykker og skulle til rep ( limet ned med silikone i en granitplade ) ..... men det er en helt anden historie ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg mener planlimet

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ikea siger de har 4-6 ugers ventetid på at få bordplader udskåret og det kan jeg ikke overskue at skulle vente på. Men
helt klart den løsning jeg helst ønsker. Tager et smut i Silva imorgen og checker hvad de har og hvor hurtigt de kan klare
sådan en opgave.. men takker for jeres synspunkter..
Der er jo også Bauhaus og den lokale XL-byg. Jeg har erfaret for nyligt da jeg satte nyt loft op i soveværelset at de matcher jemogfix ' priser - og så fik jeg det leveret uden ekstra omkostninger.

Som han sagde " vi vil matche lavprisselskaberme på nettet "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har ofte lavet en sådant udskæring, men plejer at starte med at lave en pap skabelon hvis ikke der medfølger en. Hvis du så ellers følger ovenstående råd og vejledning kan det ikke gå helt galt
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis