drupal hjemmeside program

hej

Jeg har hørt om et hjemmeside program der hedder Drupal , - er der nogen der har prøvet dette, og  måske har erfaringer eller links til introduktioner i det ?
har brugt frontpage , - men det er jo direkte brugeruvenligt .

med venlig hilsen Frank

frankf

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke et program, men et CMS...

http://da.wikipedia.org/wiki/Drupal

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Drupal er vist en mere avanceret CMS, skal det være nemt og lige til, ville Joomla vist være en bedre alternativ, eller wordpress som med en CMS plugin, nok er den nemmeste CMS lige pt.
hej tak for links,undersøger dem. ved du om jeg kan omlave en eksisterende hjemmeside , der er lavet i frontpage, ved at downloade drupal, og så indsætte min side i den? mvh Frank

frankf

cms fungere som gratis downloade, man kan redigere ens hjemmeside i ? Havde hørt også om Jomela, - mit største problem med hjemmesider er lay-out på siden, som er meget bøvlet, - med placering af text billede og baggrund. Jeg har meget lay-out erfaring i photo-shop som er helt anderledes nemt forståeligt en frontpage. Kan jeg i en cms blot indlægge min hjemmeside og så redigere den der ? mvh Frank

frankf

Nej, du kan ikke indlægge din hjemmeside direkte i en CMS, du kan copy paste dine tekster over i det nye, ellers skal du forvente en hel del arbejde i at omlægge det hele til et nyt CMS.

Annonce
Hej Frank,

Jeg vil ikke anbefale at du kaster dig over Drupal, hvis du er relativt ny inden for CMS-systemer og blot skal lave en enkelt hjemmeside.

Drupal er et vildt genialt system, som kan rigtig meget… men du kan godt forberede dig på at skulle bruge virkelig mange timer på at sætte dig ind i det, hvis du selv vil lave en hjemmeside fra bunden.

Alternativt kan du kigge på en hosted Drupal, som gør arbejdet noget lettere:
http://www.drupalgardens.com/

Du kan her få en gratis hjemmeside, men skal betale et årligt gebyr, hvis du vil have eget domænenavn (f.eks. www.mitfirma.dk), vil undgå reklamer, eller får mange besøgende på hjemmesiden. I så fald er prisen fra ca. $20 / md.

Der findes vist tilsvarende hostede løsninger med systemet Wordpress.

- Nill
Frank,... Hop du en tur på Google og læs om hvad et CMS system er... det er en komplet hjemmeside som kræver man har en lille bitte smule forstand på opsætning af en sådanne... Har du ikke det, så starter du på html.dk

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis