Vask af sejl

Der skulle vel ikke være nogen herinde som kender, eller har adgang til, et sted i københavn og omegen hvor jeg kan stå og vaske mine sejl?

Det skal helst være til at betale i et fornuftigt leje, da jeg ellers bare kunne sende dem til prof. vask...

Har været igang i badekaret herhjemme, men det er ikke stort nok til at det kan lade sig gøre ordentligt ,og udenfor på en mudret græsplæne kan vist være det samme...

Gør det rigtigt fra starten!

Der skulle vel ikke være nogen herinde som kender... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej det er allertiders vær til at vaske sejl i denne tid med den sne og frost til at tøre dem i
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Jeg læste for en del år siden om et firma der havde en stor hal og så rendte rundt på sejlene med stive gulvskrubber og vaskede sejl.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mit ene sejl er nu hos en sejlmmager for en mindre reperation. Men vil gå igang med vask her i Februar.
Prøver at tage billeder igennem processen.

Men som jeg har forstået skal man brugge en blød børste og en mildt sæbeopløsning og en massa skyl bagefter. Når sejlene så er rigtig tør igen kan de behandles med et produkt til at beskytte dem til næste sæson (kan købes hos sejlmageren)
Jeg har fået adgang til en stor betonplads som jeg vil rense totalt inden jeg går igang. Køber en billigt børne-svømmebasin og så bare gå igang.

Har opdaget en lille smule mug på et sejl. Hvordan kan man vaske dette af? Kan huske engang fik det vist i fjernsyn men kan ikke huske hvilken produkt man brugte.....og kan sejlet klare den?

Mvh, Hugo
rodalon og ja det er ikke så krads;-)
Der er i øvrigt flere renserier der reklamere med at de også renser ægte tæpper og skibssejl ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hi,

Så har jeg fået repareret min sejl hos DK-sails i Rudkøbing, rigtig flot arbejde. Til billige penge (og en glad ejermand). Og også lige en vurdering på stand af sejlet. Så nu kan udskiftning af sejlegarderobe planlæges.

Fik rådet at sejlene kan vaskes med BioTex-blå. Som jeg så vil gøre. Har investeret i et børne-soppebasin (købt i den blå avis).

En anden vigtig råd jeg fik var at beskytte sejlene imod solens stråler (har heldighvis allerede sejl-covers).

Endnu engang tak til alle for jeres råd/vejledning herinde.

Mvh, Hugo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis