Vask af sejl

Der skulle vel ikke være nogen herinde som kender, eller har adgang til, et sted i københavn og omegen hvor jeg kan stå og vaske mine sejl?

Det skal helst være til at betale i et fornuftigt leje, da jeg ellers bare kunne sende dem til prof. vask...

Har været igang i badekaret herhjemme, men det er ikke stort nok til at det kan lade sig gøre ordentligt ,og udenfor på en mudret græsplæne kan vist være det samme...

 Gør det rigtigt fra starten!

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har engang vasket mine sejl på selve bådebroen.. mild sæbe og en stiv kost.. (ikke damen)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej jeg brugte datterens kæmpetrampolin og nogen plastic havestole til den overskydende del. Opvaskemiddel, bilbørste og en haveslange. Jeg bor helt nede på Møn,-men du er da velkommen til at låne trampolinen og haveslangen med;-).
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Har du fået vasket dem.. og hvis ja.. hvordan.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for tilbudet Raknes, men det blev lidt for sent på året... Gom. det blev bare til en skylning i badekaret igen. Det er godt nok til at skylle saltet ud, men at kalde det en vask er nok lige vovet nok.
Jeg må se om jeg finder på noget til foråret med en pressening og en græsplæne, for rullegenuaen trænger kraftigt...

 Gør det rigtigt fra starten!

Står også lige før jeg skal vaske sejl her i Juleferien.

Har fundet et kæmpekar hvor sejlene kan vaskes i, men hvilken vaskemiddel skal/kan jeg brugge?

Storsejlet har fået en enkelt skade som skal lappes, er der nogen som kender en sejlmager på Fyn?

Mvh, Hugo
Annonce
Jeg brugte bare helt alm. sæbe til hvid vask..
Dit postnummer er Esbjerg.. Men der ligger en sejlmager i Rudkøbing som jeg har brugt nogle gange med stor tilfredshed.
http://dk-sails.dk/

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hi Grandoldman,

Takker for link, jeg har kontaktet dem og venter på svar. Mht sejlvask venter jeg lige til temperaturen kommer i +.

Mvh, Hugo
Ups,

Det kan være lidt svært at bevæge sig ud i den Danske grammatik når man nu er Hollænder. Men håber meningen kommer over. Fand også meget hurtig ud af, at der er forskel imellem at spille fodtboldt og fodtbolle....

Men skal nok få det lært,

For at blive i tråden:

Opskriften til vask af sejl:
Læg sejlet i blød i en mild sæbeopløsning som f.eks. Biotex eller tilsvarende. Brug evt. blød børste til at skrubbe det værste smuds af. Skyl grundigt efter med lunkent vand og sørg for sejlet er helt tørt ind det pakkes sammen.

Mvh, Hugo
Hugo jeg prøver ikke at rette dit Dansk :-)
Ordet Sejlvask i mit forrige indlæg er et link, du kan trykke på og komme til en artikel om en ny form for sejlvask og renovering af sejl.
Venlig hilsen Jesper
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis