golf 3 fra 11/92

Hej
Jeg har et problem med efter motoren er startet kold om morgenen går den fint lige
ved start, men så næste 1,5 min går den ujænt og trækker dårligt. derefter ok.
kan det være vacum eller er det måske toppakning. Ser ikke ud som om den tber vand, men der er meget damp ud af udstøning måske kondens.

v. h. fra Mogens
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være en begyndende defekt toppakning, forstået på den måde, at kølevandet kan pible ind i en cylinder, når du stiller den varme bil fra dig, hvor der stadig er tryk på kølesystemet.
Prøv at skrue kølerdækslet løs, straks du stiller vognen for natten. pas på det ikke sprøjter ud i hovedet på dig. Starter den så bedre næste morgen, har du forklaringen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen

Så har bilen været på værksted, det var heldigvis ikke toppakning.

Fejlen skyltes for fed benzin blanding og de rensede ved at tilsætte noget i indsugning fordi lamda sonde var blevet snaset til.

Men nu er det stadigvæk lidt galt når bilen er kold.
Kan det være fordi termostat sidder fast så den kun kommer op på 70 grader eller
er det fordi batteri skal kobles fra til at reset af motorstyring (har hørt det et sted)
eller skal man simpelhen bare skifte lamda sonde.

V. H. M
Hej

Termostaten er nu skiftet og den kører stadig somen drøm når den er varm, men ikke når den er kold.
Kan en hjælpe med at for tælle hvilken modtstand man skal måle på injektor stikket. eller måske
har et datablad. på mono point 1992?
har prøvet at måle på ben 1 og 4 er der ca 1 M ohm det ændrer sig flyvsk når man prøver at varme luften op med
blæser, som i mit tilfælde er en gammel hårdtørrer.
på ben 2 og 3 er der 1,8 ohm og de ændrer sig stabilt til op 3 ohm når jeg har varmet et stykke tid.
Fik iøvrigt den ide at stikke tørren ing bag gladset i forlygten så forsvadt duggen.

V. H fra Mogens
Du kunne jo få lavet en forureningstest af bilen, den vil afsløre en defekt lambda sonde. Mener det koster et par hundrede. Det er jo næsten ikke til at lave bil i det her kolde vejr.

I luftfilteret kan der sidde et spjæld der er styret af den varme luft fra udstødningsmanifoldet, er dette spjæld korrekt ift. start temperatur. Jeg ved ikke om motoren er er magen til min som er en MPI som står for multi point injection (Felicia). Mener de kalder den anden S for single.
Det plejer at være gasspjældet der driller på MPI motorne, så går den underligt i tomgang. De kan renses med en pensel og lidt rensebenzin. Det er religion, for nogen kan det ikke lade sig gøre uden man bruger noget smart dyrt på dåse man sprayer på spjældet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
selvom du har fået renset lambda sonden er jeg næsten 80% sikker på at det stadigvæk er den der driller
Når at den først har været sodet til bliver den aldrig god igen og specielt de sidste golf 2 og de første golf 3 er ekstrem følsomme med måleværdier på lambda sonden der skal ikke meget til før at motoren køre elendig men som Peter R forslår så få da lige målt co2 så kan værkstedet hurtig fortælle dig om lambda sonden er defekt.(jeg tror at jeg gav en 50 for at få målt co2 sidst )
De sidste 20 % vil jeg sætte på at det er temp føler til motor der er defekt.Den koster ikke ret meget og er meget nem at skifte.
Det er den der sidder i vandstudsen på topstykket hvor at slangen går over til køler
Det er med meget stor sandsynligvis denne er føler du skal bruge: http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=919415006&Group=13677

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
har lige lavet en seat, med nogenlunde samme problem, og den var også med monopoint. under indsprøjtnings karburatoren sidder en gummiflange og de har det med at gå til. prøv i tomgang når den er kold og (vrikke) med karburatoren. hvis den går dårligere er den revnet, revner kan godt lukke sig mere til når den bliver varm.

Ps. det er den samme motor som på golf3
Hej
Jeg har prøvet at give startgas rundt ved vacumslangerne
er ved tjekke IAT og preheater.
Iat var på 500 k ohm da det var frost vejr og nu er den 5,8 k ohm når motoren er slukket og kold og 10 k ohm når den har kørt et stykke tid. så jeg vil prøve med kuldespray og jeg kan få det frem igen eller kan det være forbidelsen. der lidt sort på kontakterne
i stikket så måske er det der hunden ligger begravet.
Tak for alle de gode råd jeg vender ti.lbage med resultat

V. H fra
Mogens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også